گرانی نان خواسته نانوایان/ دخل نانوا به خرجش نمی‌خورد

نانوایان شهرستان بیرجند از بالا بودن هزینه ها گلایه دارند و خواستار افزایش قیمت نان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در حالی که ابتدای امسال شاهد افزایش قیمت نان بودیم، نانوایان شهر بیرجند همچنان از پایین بودن قیمت نان گلایه‌مندند.

این موضوع را از اتحادیه نانوایان شهرستان بیرجند پیگیر شدیم.

مرادی رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بیرجند گفت: قیمت مصوب شده نان در شهرستان و استان به صورتی است که همچنان برای نانوایان صرفه اقتصادی ندارد.

او افزود: اگر بخواهیم قیمت تمام شده نان برای فروش را بر اساس هزینه‌هایی که یک نانوا خرج می کند تعیین کنیم، باید تجدید نظری در نرخ نامه‌ها شود تا دخل نانوایان به خرج آنان بخورد.

مرادی ادامه داد: وقتی می‌گوییم نرخ کنونی برای نانوا توجیه اقتصادی ندارد به این دلیل است که بالا رفتن کرایه ها، دستمزد کارگران، حق بیمه، هزینه‌های جانبی مانند قیمت خمیر مایه و قبض‌ها همگی در بالا رفتن قیمت تمام شده نان برای نانوا تأثیر دارد.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بیرجند تصریح کرد: در استان‌های همجوار مانند خراسان رضوی قیمت‌های درج شده برای نان در نرخ نامه بسیار بالاتر از خراسان جنوبی است و این موضوع گلایه نانوایان بیرجندی را بیشتر کرده است.

به دنبال گلایه نانوایان و صحبت‌های رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بیرجند تلاش کردیم موضوع را از شورای آرد و نان استان پیگیری کنیم تا بر حق یا ناحق بودن گلایه‌ها را جویا شویم اما موفق به برقراری ارتباط نشدیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.