۱۵ تا ۲۰ ساله‌ها بالاترین آمار خودکشی را دارند

بر اساس آمار بیشترین خودکشی‌های ثبت شده در بهزیستی خراسان جنوبی مربوط به سنین ۱۵ تا ۲۰ سال است.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بیماری‌های روانی، اختلالات روانی، انزوای اجتماعی، فقدان مالی، مشکلات مالی و ارتباطی و رفتار‌هایی که نشانه‌های روانی را به دنبال خود دارند می‌توانند از جمله دلایل خودکشی باشند.

او افزود: آمار را به صورت دقیق نمی توان اعلام کرد، اما بیشترین خودکشی‌ها در خراسان جنوبی مربوط به سنین ۱۵ تا ۲۰ سال است و سنین ۲۰ تا ۲۹ سال در رده بعدی قرار دارند.

عرب نژاد ادامه داد: تفکر به خودکشی در آقایان بیشتر است، اما اقدام خودکشی در خانم‌ها بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد و اختلالات روانی، افسردگی و انزوا طلبی از بیشترین علت‌های این اقدام است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی رتبه بالایی در پدیده خودکشی ندارد، اما طرح پیشگیری از خودکشی در استان از پارسال کلید خورد که در وهله اول بحث تربیت تصویرگران پیشگیری از خودکشی در آن صورت گرفت و ۳۵ نفر در این زمینه آموزش دیدند.

او بیان کرد: تلفن ۱۴۸۰ در بهزیستی و شماره اورژانسی ۱۲۳ به صورت رایگان به افراد مشاوره می‌دهند؛ زمانی که اعلام شود فرد اقدام یا افکار خودکشی دارد ماشین سیار سریعا به محل رفته و نیرو‌ها تلاش به منصرف کردن فرد از اقدام خودکشی می‌کنند.

عرب نژاد عنوان کرد: درست است که آمار خودکشی در استان پایین است، اما از بحث پیشگیری از این پدیده نباید غافل شویم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: ارائه خدمات روان شناختی به صورت حضوری در مرکز بحران‌های فردی و خانوادگی ما که در آن فرد، خانواده یا هر دو به مراکز دعوت و خدمات مشاوره‌ای می‌گیرند از دیگر اقدامات بهزیستی استان است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.