۷۴۹ راس دام تحت نظارت اکیپ‌های دامپزشکی آذربایجان غربی ذبح شرعی شد

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: همزمان با روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در استان ۷۴۹ راس دام قربانی تحت نظارت بهداشتی و شرعی اکیپ‌های ثابت و سیار این اداره کل ذبح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سید امید خلیل زاده  مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با رویکرد حفظ بهداشت عمومی و تأمین غذای سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان و در راستای اطمینان خاطر نیکوکارانی که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اقدام به ذبح دام و نذورات دام قربانی می‌کردند، ۴۸ اکیپ بازرسی و نظارت بهداشتی در ادارات دامپزشکی سطح استان بر ذبح دام قربانی نظارت بهداشتی و شرعی داشتند.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح ۶۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۴۸ اکیپ نظارتی در سطح استان بر ذبح دام‌های قربانی اعم از گاو، گوسفند و بز بر اساس اصول فنی و بهداشتی و شرعی نظارت بهداشتی و شرعی داشتند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی، ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا، ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت دامپزشکی استان نیز بهداشتی و شرعی با دقت کامل انجام شد.

وی بیان کرد: در راستای تحقق خدمات رسانی در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) مکاتبات وهماهنگی لازم با استانداری، فرمانداری ها، دفتر امام جمعه و هیئت‌های مذهبی مبنی بر جلوگیری از کشتار دام‌های نذری در معابر عمومی و کشتار این دام‌ها در کشتارگاه دام نیز صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.