۴۸ اکیپ دامپزشکی در آذربایجان غربی بر ذبح دامهای قربانی نظارت می کنند

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۸۰ نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۱۹ اکیپ ثابت و ۲۹ اکیپ سیار بر ذبح دام‌های قربانی در این ایام نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی : اکیپهای نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی از ساعت هفت صبح تا ۱۳ آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع ) هستند.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی افراد برای ادای نذرهای خود در ماه محرم اقدام به قربانی دام در معابر عمومی و برخی اماکن مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا  می کنند این اقدام به دلیل خطر انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام و بیماری کرونا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود دام های خود را جهت قربانی به کشتارگاه‌های دام در سطح استان منتقل کنند تا با رعایت اصول بهداشتی و تحت کنترل ناظرین ذبح بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه ذبح شده و گوشت استحصالی دارای تایید بهداشتی را جهت مصرف نذر تحویل بگیرند.

او بیان کرد: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت های نذری و قربانی و تأمین بهداشت عمومی، با هماهنگی که با استانداری، فرمانداریها، شهرداریها و هیئت های عزداری انجام شده، کشتارگاههای دام در سطح استان در شهرستان ها با رعایت پروتکلهای بهداشتی مرتبط با کووید ۱۹، آماده پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)  می‌باشند و بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی نیز در محل کشتارگاه حضور خواهند داشت.

خلیل زاده گفت: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ و شماره تلفن ۱۵۱۲  آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.