جنبش فتح: تلاش برای اعمال فشار به تل آویو برای برگزاری انتخابات در قدس ادامه دارد

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد تلاش برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری شمس نیوز، جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که تلاش برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس همچنان ادامه دارد.

او گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین به تلاش‌های خود و مذاکره با دولت آمریکا و اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد تا اسرائیل را مجبور به برگزاری انتخابات در قدس کند.

الرجوب افزود: هیچ سازشی پذیرفتنی نیست و هیچ گونه عقب نشینی از برگزاری انتخابات عمومی در قدس وجود ندارد و تلاش‌های فلسطینی‌ها برای این امر ادامه دارد.

او تصریح کرد: هیچ فردی نمی‌تواند بر فلسطین حکومت کند مگر از طریق انتخابات عمومی که آخرین بار حدود ۱۵ سال پیش برگزار شد و محمود عباس در سال ۲۰۰۵ به ریاست تشکیلات خودگردان رسید و جنبش حماس در سال ۲۰۰۶ اکثریت شورای قانونگذاری را به دست آورد.

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که همه بر سر مخالفت با برگزاری انتخابات بدون برگزاری آن در قدس همان گونه در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ برگزار شد، اتفاق نظر دارند و این نشان می‌دهد که اجماع ملی فلسطین بر این اصل استوار است که قدس باید با اعلام نامزدی، رای گیری و تبلیغات انتخاباتی در انتخابات شرکت کند.

به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات در شهر قدس اشغالی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انتخابات پارلمانی که قرار بود در ۲۲ ماه مه برگزار شود را به تعویق انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار