آمریکا: کناره‌گیری سعدحریری ناامیدکننده بود

وزیر خارجه آمریکا کناره گیری سعد حریری از تشکیل کابینه را نا امید کننده خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت اظهارات سعد الحریری در روز پنجشنبه مبنی بر کناره گیری از تلاش‌های چند ماهه به منظور تشکیل دولت، اقدامی ناامید کننده بود.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت: رهبران بیروت می‌بایستی اختلافات حزبی را کنار گذشته و دولتی تشکیل دهند که در خدمت مردم لبنان باشد.


بیشتر بخوانیددبیرکل اتحادیه عرب: از وضعیت پیش آمده در لبنان احساس ناامیدی می کنم


او گفت: ضروری است دولتی مسئولانه و قادر بر اجرای اصلاحات دارای اولویت هم اکنون تشکیل شود و دولت نیز باید خود را برای انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۲ که باید در زمان خود به شکلی آزادانه و سالم برگزار شود، آماده کند.

بلینکن همچنین تصریح کرد: طبقه سیاسی لبنان نه ماه اخیر را از دست داده است و اقتصاد لبنان در حالت فروپاشی است و دولت کنونی نمی‌تواند به شکلی مورد اعتماد، خدمات اساسی را ارائه دهد.


بیشتر بخوانید: لودریان: سیاستمداران لبنان مسئول وضع موجود هستند


گفتنی است روز گذشته سعد حریری، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه کناره گیری خود از تشکیل دولت را به میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد؛ همچنانکه در سخنانی مطبوعاتی به انتقاد از میشل عون و حزب الله لبنان پرداخت.

ساعاتی پس از استعفای سعد حریری از تشکیل کابینه، حیابان‌های لبنان بار دیگر شاهد اعتراض و ناآرامی شد. شب گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند برخی از جاده‌ها به سمت بیروت و بزرگراه‌های اصلی این شهر به دلیل حضور معترضان بسته است. در جنوب شهر باستانی «تایر» در لبنان نیز برخی جوانان رستوران‌ها را به هم ریخته و مشتریان را بیرون کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: تلاش برای ایجاد آشوب خیابانی در لبنان + تصاویر


بنا به گزارش شبکه المیادین، در پی ناآرامی‌ها دربیروت، ارتش لبنان به روی تظاهرکنندگان آتش گشود و تعدادی از آن‌ها را بازداشت کرد. همچنین به دنبال درگیری میان نیرو‌های ارتش لبنان و معترضان در منطقه طریق الجدیده تعدادی از نیرو‌های ارتش و نیز معترضان زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار