دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد:

سعد حریری گفت‌وگو برای تغییر کابینه را نپذیرفت/ آغاز رایزنی‌ها برای نخست‌وزیر جدید

دفتر ریاست جمهوری لبنان با اشاره به اینکه سعد حریری حاضر به انجام تغییر در کابینه نشد، اعلام کرد رایزنی های پارلمانی برای تعیین نخست وزیر جدید به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، میشل عون رئیس جمهوری لبنان به زودی زمان رایزنی های پارلمانی جهت تعیین نخست وزیر جدید مامور به تشکیل کابینه را اعلام خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: میشل عون به زودی زمان رایزنی های پارلمانی پس از استعفای سعدحریری از تشکیل کابینه را مشخص خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: میشل عون از سعد حریری خواست تا ساختار کابینه پیشنهادی خود را تغییر داده و به توافق گذشته بازگردد.

این بیانیه تأکید کرده است که سعد حریری، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه حاضر به انجام هیچ گونه گفتگو برای اصلاح کابینه نشده است.

دفتر ریاست جمهوری لبنان اضافه کرد: اینکه او نپذیرفت طبق توافق صورت گرفته در گذشته عمل کند، نشان می دهد که او پیش از این تصمیم خود را برای استعفا را گرفته بود.

دیدار میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، مامور تشکیل کابینه لبنان برای بررسی دولت پیشنهادی او ظهر امروز انجام شد و به دنبال آن، سعد حریری از تشکیل کابینه لبنان انصراف داد.

حریری پس از انصراف از تشکیل کابینه در این باره گفت: رئیس جمهور اصلاحات بنیادینی در لیست کابینه‌ای که به او ارائه دادم، انجام داد. ایشان پیشنهاداتی در ساختار کابینه داشتند که نتوانستم بپذیرم؛ به همین دلیل از ادامه ماموریتم برای تشکیل کابینه عذرخواهی کردم.

او افزود: موضع میشل عون تغییری نکرده و واضح است که ما در تشکیل دولت با او توافق نخواهیم کرد. من پس از اصرار عون بر موضع خود از تشکیل دولت لبنان استعفا کردم. خدا به کشور کمک کند.

در همین حال، پس از اعلام انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه دولت لبنان، ارزش هر دلار در بازار سیاه در این کشور از ۲۰ هزار لیره فراتر رفت.

حسان دیاب، نخست وزیر پیشین لبنان پس از انفجار بندر بیروت و تشدید بحران سیاسی در این کشور استعفا کرد و سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان پس از چند هفته به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید این کشور انتخاب شد.

در حالی که بیش از ۸ ماه از ماموریت سعد حریری برای تشکیل دولت در لبنان می‌گذشت، اما نشانه جدی برای برون رفت این کشور از بحران عمیق سیاسی که همراه با تشدید بحران‌های اقتصادی و مالی و اجتماعی است دیده نمی‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار