معدوم سازی ۲ رأس گوسفند مبتلا به تب مالت

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات از حذف و معدوم سازی دو رأس گوسفند مبتلا به تب مالت در کشتارگاه دام قاینات خبر داد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: دو رأس گوسفند با توجه به نتایج مثبت آزمایشگاهی که جهت ذبح به کشتارگاه دام توسط قصاب انتقال داده شده بود به دلیل ابتلا به تب مالت از چرخه مصرف حذف و معدوم شد.

او افزود: سلامت و امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه محسوب می‌شود و تأمین بهداشت عمومی با پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر انجام می‌شود.

محمودی با اشاره به نظارت بهداشتی بر کشتار دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال بیان کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی به طور دقیق بر لاشه‌های دام کشتاری نظارت دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات عنوان کرد: بز، گاو، گوسفند و شتر چهار حیوان اهلی هستند که به این بیماری مبتلا شده و به عنوان مخزن بیماری باکتری را به انسان منتقل می‌کنند که انسان از طریق تماس و استفاده از فرآورده‌های لبنی حیوانات آلوده به این بیماری مبتلا می‌شود.

او ادامه  داد: تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین دام و انسان محسوب می‌شود که به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از علائم، بیماری هزار چهره نیز به آن می‌گویند.

محمودی در پایان به تهیه گوشت از چرخه کشتارگاهی تأکید و بیان کرد: ممکن است گوشتی در خارج از چرخه کشتارگاهی و نظارتی دامپزشکی تهیه شود که به هیچ وجه شرایط مصرف را نداشته باشد، ولی از روی ناآگاهی مردم و سوء استفاده قصابان این گوشت‌ها به مصرف عموم می‌ رسند که انتظار می‌رود مردم به منظور ارتقای بهداشت عمومی و با عدم خرید گوشت فاقد مهر و لیبل دامپزشکی و معرفی آنان، به مجموعه دامپزشکی کمک کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار