بازدید غیر منتظره معاون رئیس جمهور از تونل آب به دریاچه ارومیه

‌محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر غیر منتظره خود به استان آذربایجان غربی از پروژه تونل کانی سیب پیرانشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد باقر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر غیر منتظره به آذربایجان غربی که با همراهی استاندار آذربایجان غربی صورت گرفت بعد از بازدید از این پروژه درمورد پیشرفت فیزیکی این تونل گفت: پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از ابرپروژه های مهم در این بخش می باشد که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال را از  این سد به دریاچه ارومیه روانه می سازد.

نوبخت طول تونل انتقال آب این سد به دریاچه ارومیه را ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تنها حدود ۸۹۰ متر باقی مانده است تا اجرای آن به پیاین برسد.

نوبخت گفت: به دلیل ظاهر شدن برخی موانع و مشکلات فیزیکی از جمله آبرفتی شدن مسیر و سختی شرایط، کار پروژه را کمی به تاخیر انداخت ولی با این شرایط سخت، عوامل احداث و حفر این تونل توانسته اند بخش اعظم یعنی ۵۲۰ متر در طول چهار ماه پیش بروند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بودجه مورد نیاز برای ادامه و اتمام این تونل را چیزی نزدیک به  ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: سختی کار اجازه افتتاح این پروژه را نداد که طبق توافق مجدد با افزایش سطح کاری این تونل تا پایان تیرماه سال جاری به افتتاح و بهره برداری برسد.

او در ادامه گفت، همزمان با افتتاح این پروژه چند افتتاح دیگر من جمله راه آهن و پروژه هایی مرتبط با این پروژه برای احیای آب دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم آب تسویه شده فاضلاب تبریز را، به این دریاچه انتقال بدهیم که طبق بازدید در مراحل پایانی می باشد که طبق گفته تا ۱۹ تیر آماده بهره برداری باشد.

تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از پروژه های مهم استان میباشد که نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه داراست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.