تخصیص ۵۱۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب خوی

مدیر عامل آب و فاضلاب خوی گفت: با موافقت وزارت نیرو ۵۱۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان اختصاص یافت.

مسایل و مشکلات منطقه جمشید آبادخوی که در مسجد قمر بنی هاشم با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی و جمعی از اعضای شورای اداری این شهرستان بررسی شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در این نشست به مشکل فاضلاب و عدم اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه پرداخت و افزود: از سال ۸۶ هیچ گونه اعتبار ملی مبنی بر اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر تخصیص نیافته است و تا همان سال ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر طبق موافقت نامه اجرا شده بود. در ضمن در سال ۸۶ منطقه جمشید آباد جزو محدوده خارج از شهر بود.

یدالله سلطانی تصریح کرد: در دو سال گذشته با تلاش مسئولین و حمایت‌های آنان موضوع ماده ۲۳ طرح فاضلاب شهری به تصویب رسید و در روز‌های اخیر با دستور وزیر نیرو به سازمان برنامه و بودجه جهت اخذ ردیف در بودجه سالجاری ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ۵ ساله است و با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال در مناطق فاقد شبکه فاضلاب در شهر خوی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در پاسخ به مشکل افت فشار آب در منطقه جمشید آباد اظهار داشت: این مشکل مربوط به این منطقه نیست و در شهر خوی این مشکل را داریم و علت آن کمبود مخازن ذخیره آب است.

سلطانی در ادامه گفت: برای رفع این مشکل ۲۰ هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت داریم که عملیات اجرایی یک باب مخزن ۵ هزار متر مکعبی به اتمام رسیده و خرداد ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و و دو باب مخزن ۵ و ۱۰ هزار مترمکعبی تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص تامین آب شهر خوی نیز افزود: سه حلقه نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد که دو حلقه چاه در حال تجهیز و یک چاه نیز در محدوده منطقه جمشیدآباد جهت جلوگیری از افت فشار آب در مرحله مکان یابی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.