حمایت جدی از تولید آرتمیا

رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: از تولید آرتمیا در بخش خصوصی به طور کامل حمایت می شود و آماده‌ایم تا بدون هیچ چشم داشتی، این دانش را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

علی نکویی فرد رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اعلام اینکه دانش فنی فرآوری و بسته بندی محصولات تولید شده در کشور وجود دارد، گفت: آماده‌ایم تا بدون هیچ چشم داشتی، این دانش را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

او با بیان اینکه برای اولین بار  از صنایع تبدیلی کشاورزی مجوز فرآوری سیست و ذی توده آرتمیا به مرکز تحقیقات آرتمیای کشور داده شده است ادامه داد: برخود وظیفه میدانیم همکاری لازم را برای فرآوری و بسته بندی کیفی این محصول را داشته باشیم.

نکویی فرد بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با بخش خصوصی و شیلات آذربایجان غربی، تولید کنندگان آرتمیا در فسندوز تحت حمایت‌های کارشناسی و خدمات پساتولید توسط مرکز تحقیقات آرتمیای کشور هستند.

رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با اعلام اینکه از ورود بخش خصوصی به صنعت پرورش آرتمیا در استخر‌های خاکی حمایت لازم انجام می‌شود، گفت: در هر هکتار استخر خاکی طی هر دوره ۶ تا ۹ ماهه بسته به شرایط پرورش ۱۰۰ تا ۵۰ کیلوگرم سیست آرتمیا و بیش از ۲ تن ذی توده آرتمیا برداشت می‌شود که درآمدزایی قابل توجهی در زمین‌های غیر زراعی و آب شور محسوب می‌شود.

نکویی فرد ادامه داد: هزینه احداث هر هکتار استخر خاکی برای پرورش آرتمیا در صورت وجود آب شور حداقل ۵۰ گرم در لیتر نزدیک به ۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.