جنبش فتح: برای فلسطین جایگزینی یک کابینه نژادپرست با دیگری فرقی ندارد

عضو ارشد جنبش فتح اعلام کرد تغییر در ترکیب کابینه رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان تفاوتی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عضو ارشد جنبش فتح در فلسطین اعلام کرد تغییر کابینه رژیم صهیونیستی برای ما تفاوتی نخواهد داشت.

دیمیتری دلیانی در این باره می‌گوید ائتلاف جدید برای بسیاری در اراضی اشغالی دلیلی برای جشن گرفتن بود، اما برای فلسطینی‌ها تفاوت چندانی ندارد. فلسطینی‌ها انتظارات کمی از کابینه آینده دارند.

عضو جنبش فتح یادآور شد: این ائتلاف در نتیجه یک درگیری بین دو گروه راستگرا به وجود آمد. این درگیری بین گروه‌های طرفدار و ضد صلح نبود؛ بنابراین برای ما، جایگزینی یک کابینه نژادپرست با کابینه دیگر فرقی ندارد. اگرچه ممکن است از رفتن نتانیاهو خوشحال باشیم، اما از بنت استقبال نخواهیم کرد.

دیلیانی افزود: بنت دقیقا همانند نتانیاهو، نماینده تمام مولفه‌های ضد صلح است. به همین دلیل شک دارم در راستای این هدف حرکت کند و اگر به او فشار بیاورند، از کابینه خارج شده و تقاضای انتخابات زودهنگام خواهد کرد.

وی آینده کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی را اینگونه پیش بینی کرد: تصور نمی‌کنم این (کابینه) توان بقا داشته باشد. بنت خواهان جلب رضایت طرفداران شهرک سازی خود خواهد بود. منصور عباس می‌خواهد فلسطینی‌ها را راضی کند. این دو همانند آب و روغن هیچگاه خوب ترکیب نمی‌شوند؛ و این بدان معناست که کابینه سقوط خواهد کرد و یائیر لاپید فرصتی برای نخست وزیری اسرائیل نخواهد داشت.

اخیرا منابع صهیونیستی از کسب موافقت اکثریت نمایندگان کنست از سوی  یائیر لاپید، رهبر حزب یش عتید برای تشکیل دولت ائتلافی و حذف بنیامین نتانیاهو از قدرت خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار