بلینکن: بایدن با هرکسی که بجای نتانیاهو بیاید، مشکلی ندارد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور با کسانی که بجای نتانیاهو سرکار می‌آیند، مشکلی نخواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: آمریکا با احزاب اسرائیلی که در حال توافق برای تشکیل کابینه این کشور هستند هیچ مشکلی ندارد و با هر کسی که بجای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر فعلی، سرکار بیاید کار خواهد کرد.

بلینکن افزود: اسرائیلی‌ها حق دارند برای خود تصمیمات لازم را اتخاذ کنند؛ همانگونه که در گذشته  از این حق استفاده کردند.

او اضافه کرد: «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با همه کابینه ها در اسرائیل کار کرده است او در دهه هفتاد میلادی با «گلدا مئیر» نخست وزیر رژیم صهونیستی در ادوار گذشته نیز در ارتباط بوده است. بایدن با هرکسی که بجای نتانیاهو بیاید مشکلی ندارد.

بلینکن هفته گذشته که به اراضی اشغالی سفر کرده بود با نتانیاهو و «یائیر لاپید»، رئیس حزب «یش عتید» (آینده آنجاست) و گزینه اصلی برای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، دیدار کرد.

رسانه‌های بین‌المللی نیز گزارش دادند سیاستمداران رژیم صهیونیستی برای برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر باسابقه این رژیم در تلاش هستند و سعی دارند یک ائتلاف قوی ضد او ایجاد کنند، نتانیاهو نیز که رئیس حزب راست گرایان «لیکود» است و به عنوان یک سیاستمدار فریبکار شهرت یافته، در تلاش است تا ائتلاف جدید را از بین ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار