بهره مندی بیش از ۳ هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از بهره مندی ۳ هزار و چهار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک و تسهیلات در سال ۹۹ در استان خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پارسال هزار و ۸۳۵ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک در استان مراجعه کرده اند.

او افزود: در سال ۹۹ به ۳ هزار و چهار نفر خدمات مشاوره ژنتیک و تسهیلات در زمینه‌ی یارانه‌ی ویزیت، هزینه‌ی سونوگرافی و هزینه‌ی انجام آزمایشات تخصصی ژنتیک ارائه داده شده است.

عرب نژاد اظهار کرد: پارسال، به هزار و یک نفر هم  در زمینه تسهیلات آزمایشگاهی خدمات ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به ۱۰ مورد سقط قانونی در استان بیان کرد: پارسال خانواده‌های ۴ معلولیتی و ۳ معلولیتی جهت ارجاع به مراکز مشاوره ژنتیک و انجام اقدامات تشخیصی در سطح استان تحت پوشش ۱۰۰ درصدی قرار گرفته اند.

عرب نژاد اظهار کرد: از جمله فعالیت‌هایی که در زمینه مشاوره ژنتیک در سال ۹۹ در استان اجرا شده است می‌توان به جمع بندی آمار خانواده‌های چند معلولیتی به تفکیک نوع معلولیت در شهرستان‌ها با هدف اولویت ارجاع به مراکز مشاوره ژنتیک جهت انجام اقدامات تشخیصی و تعیین جهش ژنی، اعزام پزشکان مراکز مشاوره ژنتیک به شهرستان‌های فاقد مرکز جهت انجام مشاوره به صورت سیار و ویزیت خانواده‌های چند معلولیتی و ارجاع ۱۳۳ خانواده دارای فرزند معلول به آزمایشگاه جهت انجام آزمایش تخصصی و تشخیصی اشاره کرد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.