برخورد جدی با متخلفان انتخاباتی/ مردم گزارش های تخلف را اعلام کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از برخورد جدی دستگاه قضایی با متخلفان حوزه انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: قبل، حین و بعد از انتخابات، نظارت‌ها برابر مقررات از طریق دستگاه قضایی و دادگستری در کنار هیئت‌های اجرایی انجام می شود.

او افزود: برای شورای اسلامی شهر و روستا، حتی شائبه تبلیغات هم تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، در مرحله اول هشدار و انذار و در صورت مشاهده‌ی مجدد، شامل برخورد قانونی و جدی است.

حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه داد: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند گزارش‌های خود را در ساعات اداری از طریق شماره‌ی ۳۲۳۹۳۲۶۴ و از طریق سامانه‌ی سجام قوه قضائیه در تمام مدت روز، اعلام کنند.

معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی برای کل نامزد‌ها یکسان است و هیچ نامزدی اجازه سوء استفاده از بستر‌های تبلیغاتی یا استفاده از بیت المال ندارد و در صورت مشاهده تخلفات، با نامزد و دستگاه متخلف مطابق قانون برخورد خواهد شد.

او اظهار کرد: برای تبلیغ، استفاده از دستگاه‌های خصوصی و بخش خصوصی در زمان مجاز تبلیغات بلا مانع است و نظارت‌ها از ۸ روز قبل از شروع رأی گیری تا ۲۴ ساعت قبل از رأی گیری، مستمر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


حسین پور دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی نیز گفت: نظارت تا بعد انتخابات و تا زمان تأیید پا برجاست و در صورت عدم رعایت، ابتدا تذکر داده می شود و پس از آن از طریق فرمانداری نسبت به ارجاع آن‌ها به دادسرا اقدام خواهد شد.

او افزود: تخلفات تبلیغاتی در فضای مجازی بیشترین گزارشات را به خود اختصاص داده و نظارت بر این فضا‌ها مستمر است و با دقت زیاد صورت می گیرد.
حسین پور تصریح کرد: در کلیه‌ی فرمانداری‌های شهرستان‌ها، هیئت های نظارت مستقر هستند و هیئت نظارت استان در فرمانداری بیرجند آماده‌ی پذیرش گزارش تخلفات است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی در پایان گفت: مردم از طریق شماره‌ی ۳۲۴۱۱۷۷۳ مربوط به هیئت نظارت استان و سامانه‌ی سجام قوه قصاییه که جدا از سامانه‌ی سجام بورس است، گزارش‌های خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ما که دیگه دست مون به رای دادنن نمیره