بیرجند؛

اشکال دستگاه های الکترونیکی رأی گیری در روند انتخابات

اشکال دستگاه های الکترونیکی رأی گیری،باعث تأخیر در روند انتخابات شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ غیرتی،دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی ، روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی ضمن تشکر از حضور پر شور و حماسی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: اشکال دستگاه های الکترونیکی رأی گیری باعث بروز نارضایتی در بین مردم و کاندید ها شد که باید در انتخابات بعدی اصلاح شود.

وی افزود:با توجه به اینکه از دستگاه های الکترونیکی برای اولین بار در روند انتخابات شوراها استفاده شد، مردم و دست اندرکاران امر را با مشکلاتی از قبیل  قطع و وصل مکرر و بی مورد،تأخیر در شروع یا در هنگام رأی گیری مواجه شدند.

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گفت:مشکلات به گونه ای بود که عده ای از مردم فقط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که این امر خود اعتراض عده ای از نامزدها را به دنبال داشته است.

غیرتی با بیان اینکه کم بودن دستگاه ها مشکل دیگری بود که مردم با آن مواجه بودند،افزود: بعضا وجود یک دستگاه استعلام کد ملی افراد در شعبه های أخذ رأی باعث شد که روند رأی گیری با تاخیر رو به رو شود، اگر در انتخاباتی های بعدی دستگاه های بیشتری تعبیه شود بی شک در روند برگزاری انتخابات تسهیل خواهد شد.

وی گفت: نامزدهایی که به هر عنوانی اعتراضی داشته باشند طبق قانون تا 2 روز بعد از شمارش آرا می توانند اعتراض کنند و دستگاه های ذی ربط هم در یک فرصت پنج روزه باید به شکایت ها رسیدگی کنند.

سرهنگ محمد پور،سرپرست پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی نیز در این جلسه به تخلفات در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: موارد تخلف طبق قانون احصا شده و به مراجع ذی ربط برای رسیدگی ارجاع شده است.
وی افزود: تخلف های انتخاباتی ریاست جمهوری، هفت مورد مربوط به تبلیغات، 2 مورد ارایه نظر سنجی های کذب، هفت مورد تبلیغات مسئولان استان، 6 مورد تخلف انتخاباتی توسط عوامل اجرایی و پنج مورد شمارش آرا قبل از اعلام رسمی بود که در حال رسیدگی است و قاطعانه برخورد خواهد شد.

سرهنگ محمد پور گفت: تخلف های مربوط به شورای شهر و روستا، 36 مورد مربوط به تبلیغات زود هنگام بود که در صدر تخلفات است، سه مورد تبلیغات در پایان موعد قانونی و یک مورد مربوط به توهین و تخریب داوطلبان بوده است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار