ترامپ: جان کری جلوی توافق ایرانی‌ها با دولت من را گرفته بود

دونالد ترامپ مدعی شد ایران در زمان ریاست‌جمهوری‌اش به‌شدت دنبال توافق بود، ولی جان کری با وعده توافق شیرین‌تر جلوی آن را گرفته بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز مدعی شد جان کری، وزیر خارجه سابق این کشور در دولت باراک اوباما، جلوی توافق ایران با آمریکا را در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ گرفته بود.

ترامپ با اشاره به فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گفت: «اکنون جمهوری‌خواهان کنگره به‌دنبال تحقیق درباره جان کری هستند که به همتای ایرانی خود گفته بود اسرائیل به مواضعی در سوریه ۲۰ بار (عدد درست ۲۰۰ است) حمله کرده است.»

دونالد ترامپ گفت: «این کار نقض قانون لوگان است که می‌خواستند آن را به ژنرال مایکل فلین (مشاور امنیت ملی ترامپ) بچسبانند، ولی معلوم شد که بی‌گناه است. باید علیه جان کری به قانون لوگان استناد شود.»


بیشتر بخوانید:


رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد: «ایران به‌شدت دنبال توافق بود، ولی به عقیده من جان کری به ایرانی‌ها می‌گفت با ترامپ توافق نکنید. او در دوره دولت من هم با ایرانی‌ها دیدار می‌کرد و می‌گفت توافق نکنید توافق نکنید، شاید ما پیروز شدیم و بتوانید با ما یک توافق شیرین داشته باشید.»

ترامپ همچنین مدعی شد: «اگر من رئیس‌جمهور نبودم تا پنج سال دیگر واکسن کرونا در کار نبود، ولی افراد بایدن می‌خواهند اعتبار آن را به نام خود کنند. من پدر واکسن کرونا هستم. آنتونی فائوچی می‌گفت ساخت واکسن سه-چهار سال طول می‌کشد، ولی ما در ۹ ماه آن را تولید کردیم.»

ترامپ با اشاره به ورود بازرسان فدرال آمریکا به منزل رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش، آن را در قیاس با عدم رسیدگی به تخلفات جان کری، «استاندارد دوگانه» دموکرات‌ها دانست.

دونالد ترامپ همچنین گفت: «صددرصد به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ فکر می‌کنم.»

او در پایان خطاب به هوادارانش گفت باید «شجاع» باشند به «مبارزه» ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعلا هرچی میگفت درست از آب در اومد حتی یک چادری مثل فائزه رفسنجانی که شیعی هست طرفدار ترامپه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو نادونی کردی از برجام خارج شدی فکر کردی که همیشه هستی که الان نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعلا که پوزه ی تو یکی به خاک مالیده شده......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای ریاست جمهوری شرکت کن منتها برای اون دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یادش رفته کرونا رو از آمریکایی‌های بدبخت مخفی کرده بود و ماسک زدن رو مسخره می‌کرد و باعث شد میلیونها نفرشون کرونا بگیرند
آخرین اخبار