بازرسان فدرال آمریکا حکم بازرسی خانه جولیانی را گرفتند

یک مقام آمریکایی اعلام کرد بازرسان فدرال آمریکا حکم بازرسی وکیل دونالد ترامپ را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام اجرای قانون آمریکایی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بازرسان فدرال آمریکا حکم بازرسی خانه «رودی جولیانی» وکیل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، را دریافت کرده‌اند.

آسیوشیتدپرس در این باره اعلام کرد: «بازرسان فدرال خانه جولیانی در منهتن نیویورک را بازرسی خواهند کرد.»

در حال حاضر جزئیات دقیقی از دلیل این تحقیقات و بازرسی اعلام نشده است. این مقام آمریکایی از آسوشیتدپرس خواست تا نامش فاش نشود. اخبار مربوط به این کاوش ابتدا به نیویورک‌تایمز گزارش شده است.

سال گذشته تحقیقات درباره جولیانی و نقش او در اتخاذ تاکتیک‌هایی برای برگزاری مجدد انتخابات آمریکا پس از مدتی متوقف شد.

اکنون گستردگی تحقیقات کنونی مشخص نشده است، اما این مقام آمریکایی اعلام کرد: «قطعا معاملات اوکراین در این تحقیقات نقش دارند.»

در حال حاضر تحقیقاتی درباره شهردار نیویورک و معاملات او با اوکراین در حال انجام است. جولیانی در جریان انتخابات، در تلاش برای تحت فشار قرار دادن «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، ازسوی ترامپ و فشار آوردن بر اوکراین به‌دلیل معاملات بایدن و پسرش «هانتر بایدن» نقش موثری داشت.

وکیل ترامپ همچنین در تلاش بود تا سفیر سابق اوکراین در آمریکا را تضعیف کند. او همچنین با یک مقام اوکراینی ملاقات کرد تا ویدئویی ضبط شده از بایدن را منتشر و وجهه او را پیش از انتخابات خراب کند.

در حال حاضر پاسخی از سوی وکیل جولیانی دریافت نشده، اما پیش‌تر این مقام سابق آمریکایی گفته بود: «تحقیقات فدرال آمریکا آزار و اذیت سیاسیِ محض» است.

پیش از این نیز انتظار می‌رفت پرونده جولیانی با روی کار آمدن «مریک گارلند» دادستان کل آمریکا، ازسر گرفته شود. سخنگوی دادستانی کل آمریکا در حال حاضر به این مسئله پاسخی نداده است.

دادستانی منهتن نیز در حال حاضر از پاسخ به سوالات در این باره امتناع ورزیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار