رونمایی از تمبر سیمین و جلال در ۷ اردیبهشت ماه

روز سه شنبه مصادف با ۷ اردیبهشت ماه قرار است از تمبر پستی سیمین و جلال رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به همت موزه ارتباطات، شورای عالی تمبر و خانه موزه سیمین و جلال به مناسبت یکصدمین سالروز تولد سیمین دانشور، تمبر یادبود سیمین و جلال قرار است فردا هفتم اردیبهشت ماه در محل زندگی این دو نویسنده که امروز به خانه موزه سیمین و جلال نام گرفته رونمایی شود.

باتوجه به رویکرد جدید شورای عالی تمبر در احیای جایگاه تمبر، محوریت انتخاب موضوعات تمبر، فرهنگ، ادبیات، تاریخ، هنر و میراث ماندگاری است که هویت سرزمین ایران را در برگرفته است.

گفتنی است؛ رونمایی از این تمبر رویدادی ارزشمند است و سیمین دانشور و همسرش جلال آل احمد، دو نویسنده و مترجم ایرانی هستند که آثار زیادی از آن‌ها به جای مانده و آن‌ها راهی جدید را در تاریخ نگارش ادبیات فارسی به وجود آورده‌اند.


بیشتر بخوانید


بهتر است بدانید جلال آل احمد روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. این نویسنده در دهه ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تاثیر بسزایی گذاشت.

گفتنی است؛ همسر وی سیمین دانشور نیز نخستین زن داستان‌نویس ایرانی بود که آثاری ارزشمند در ادبیات فارسی معاصر خلق کرد، از آثار بسیار ماندگار و در واقع شاهکار ادبی وی می‌توان «سووشون» را نام برد که به زبان‌های مختلف چاپ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار