حفاظت از میراث واقعه طبس، وظیفه امروز

رئیس ستاد گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس گفت: باید با استفاده از ظرفیت های گوناگون، در حفظ و پاسداشت میراث به جامانده از حادثه طبس تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فلاحی رئیس ستاد گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس گفت: امروز طبس به عنوان یک نماد استکبار ستیزی در جهان شناخته شده است.

او افزود: ما در زمینه صحرای طبس تا کنون غفلت کرده ایم، ولی در دو سال اخیر اقداماتی صورت گرفته است که در خور شأن این اتفاق بزرگ بوده است.

فلاحی بیان کرد: هماهنگی بین نهاد‌های مربوطه باعث شده است که بتوانیم اعتباراتی را به منظور احداث موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس جذب کنیم.

جهانبخش مسئول موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس گفت: بهترین راه برای مظلومیت زدایی از این حادثه بزرگ ثبت این معجزه الهی در کتب درسی دبیرستان است که باید همه در این زمینه اقدام کنند.

او افزود: اقدامات خوبی در زمینه مجتمع فرهنگی_خدماتی بین راهی امام رضا (ع) انجام و موافقت‌های لازم گرفته شده است.

جهانبخش بیان کرد: امید است ما بتوانیم کلنگ این مجتمع فرهنگی_خدماتی و همچنین موزه استکبار ستیزی را در سالروز فتح خرمشهر به زمین بزنیم.


بیشتر بخوانید


مسئول موزه بین المللی استکبار ستیزی صحرای طبس تصریح کرد: یک زمین از زمین‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس جهت ساخت دفتر موزه و گالری موزه استکبار ستیزی در شهرستان مشخص شده است.

او ادامه داد: یادمان نرود که RQ۱۷۰ را نیز فرزندان این مرز و بوم در صحرای عشق آباد طبس به زمین نشانده اند.

جهانبخش اظهار کرد: من از تمام کسانی که در زمینه مظلومیت زدایی این حادثه بزرگ تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه طبس گفت: انقلاب اسلامی ما از روز اول با عنایات حق تعالی و امداد‌های غیبی همراه بوده است که صحرای طبس یکی از صد‌ها نمونه امداد غیبی الهی بوده است.

او افزود: از آن جایی که قرار است این کشور را خداوند نگه دارد شما دیده و خوانده اید که هواپیما‌های آمریکا را خداوند چگونه زمین گیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان این که شعائر الهی را باید پاس داشت و پاس داشتن این شعائر از ایمان است، بیان کرد: دشمن مرتب علیه نظام مقدس ما توطئه کرده است، ولی خداوند همیشه این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.