از تولید فرآورده‌های نوآورانه تا تأسیس کانون ملی زرشک و عناب

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از تأسیس کانون ملی زرشک و عناب در استان خبر داد.

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان از زمان تأسیس تاکنون فعالیت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی انجام داده است.

او افزود: هدف از تأسیس این مجتمع کمک به بهبود تولید و فرآوری سه محصول عناب، زرشک و زعفران در استان جهت ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت برای منطقه و کشور و سوق سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی به سمت این محصولات بوده است.

صادقی بیان کرد: تولید فرآورده‌های نوآورانه از محصولات استراتژیک استان مانند شکلات عناب، کیک و بیسکویت عناب، باسلوق و مسقطی عناب و زرشک، نوشیدنی فراسودمند عناب، مربای پروبیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب، پودر بستنی عناب و زرشک، سرکه عناب، سرکه گل محمدی از اقدامات انجام شده در مجتمع است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: ثبت اختراع کلوچه فراسودمند عناب، ثبت اختراع شکلات فراسودمند عناب، ثبت اختراع آبنبات زرشک باخاصیت خونسازی و تصفیه خون بخش دیگری از فعالیت‌های مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی است.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: در سال‌های اخیر یکی از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در ساختار نوآوری کشور راه اندازی کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است که توانسته نقش بسیار مهمی در ایجاد ارتباطی موثر و کارآمد بین مراکز علمی و پژوهشی، بخش‌های تولیدی و شبکه توزیع کالا و خدمات در کشور داشته باشند.

صادقی تصریح کرد: به همت جهاد دانشگاهی دو محصول راهبردی زرشک و عناب، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب با هدف حمایت از این محصولات و جلب مشارکت جمعی برای حل مشکلات پیش روی تولید، فرآوری، بازاریابی و صادرات آن‌ها پارسال در استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.