جریمه ۳۰ میلیاردی برای متخلفان طرح های نوروزی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشکیل ۳۰ میلیارد و ۳۷ میلیون تومان پرونده تخلف در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این که طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ از نیمه بهمن ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ اجرا شد، گفت: در این طرح با اولویت نظارت بر شبکه تولید کالا‌های اساسی و رسیدگی به گزارش‌های رسیده به ستاد خبری ۱۲۴ و شکایات مردمی بازرسان و کارشناسان سازمان به صورت مداوم بازار را مورد رصد و پیگیری قرار دادند.

او افزود: در این طرح تعداد ۲۱ هزار مورد بازرسی از واحد صنفی و غیر صنفی انجام و ۵۷۷ پرونده تخلف تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

تهوری گفت: بیشترین پرونده‌ها در این مدت به گروه کالایی مواد پروتئینی، پوشاک، کیف وکفش، میوه و خدمات عمومی اختصاص دارد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و گران‌فروشی را از عمده تخلفات واحد‌ها شناسایی شده اعلام کرد.

او با قدردانی از همکاری شهروندان در اعلام گزارش تخلفات اقتصادی به سامانه ۱۲۴ افزود: در این مدت بیش از ۸۷۰ مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان دریافت شده که ۴۷۳ گزارش در دستور ثبت و پیگیری قرار گرفت که در نهایت از این تعداد ۹۰ مورد تخلف شناسایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار