نخستین کمیته تخصصی حقوق کودک در استان همدان تشکیل شد

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت:نخستین کمیته تخصصی حقوق کودک با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در استان فعال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ربیعه علیمحمدی,مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری همدان در نخستین جلسه کمیته حقوق کودک در استانداری همدان، بیان کرد: این کمیته متشکل از نمایندگانی از استانداری، علوم پزشکی، بهزیستی، نیروی انتظامی،آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

او ادامه داد:اعضای این کمیته از این پس مکلف به پیگیری موارد مرتبط با حقوق کودکان در دستگاه‌های مختلف هستند.

علیمحمدی افزود: به طور حتم آشنایی جامعه و دستگاه‌ها با موضوع حقوق کودک در تحقق اهداف این کمیته بسیار موثر است، بنابراین رویکرد اصلی این کمیته باید آشنا کردن جامعه با حقوق کودکان باشد.

او اظهار داشت: باید در گام نخست وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در قبال کودکان مشخص شود تا شاهد موازی کاری در این بخش نباشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان بیان کرد: نشست‌های این کمیته ماهانه و به صورت مستمر و به منظور بررسی قانون و سند حقوق کودک در دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

علیمحمدی با تاکید بر ضرورت حضور همه سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک در این جلسات گفت: می‌توان برای رفع کمبود‌ها از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد با هدف بهبود شرایط استفاده کرد تا شاهد بهتر شدن شرایط زندگی کودکان باشیم.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان نیز دراین جلسه گفت: پیمان نامه حقوق کودک در برخی بند‌ها با فقه اسلامی مغایرت‌هایی دارد بنابراین با شک و تردید مورد تایید قرار گرفته است.

زهره بختیاری افزود: همچنین تعارض‌هایی در سند جامع از جمله قانون حمایت از اطفال وجود دارد، اما در بند نخست این سند، نقش سازمان‌هایی مانند بهزیستی پررنگ دیده شده است.

او ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی سرریز شرایط اجتماعی جامعه است و بررسی‌ها موید افزایش میزان آسیب‌ها در جامعه است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان با بیان اینکه باید در مساله حضانت فرزندان به سمت شایستگی والد پیش رفت، اظهار داشت: سهم اعتیاد زنان به مردان ۲۰ به ۸۰ است یعنی صلاحیت مادر نسبت به پدر برای حضانت فرزندان بیشتر است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خداروشکر،از این خبر خوشحال شدم
آخرین اخبار