بی ثباتی مدیریتی، بلای جان تولید و سرمایه گذاری

آمدن و رفتن‌های ناگهانی مدیران استانی و بی تفاوتی برخی مسئولان به مشکلات تولیدکنندگان، ادامه فعالیت واحد‌های صنعتی و معدنی خراسان جنوبی را با مشکل مواجه کرده است.

فلاحی مدیرعامل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ماندگاریِ کم مدیران تصمیم گیر در حوزه صنعت و معدن، از مشکلات بزرگ تولیدکنندگان استان است، مدیرانی که تا با ظرفیت‌ها و مشکلات آشنا می‌شوند از استان می‌روند که این با تولید و حمایت از سرمایه گذاری مغایرت دارد.

او افزود: اگر می‌خواهیم خراسان جنوبی روی ریل رونق و صادرات بیفتد، باید ابتدا فکری برای ثبات مدیریتی در استان کرد تا سرنوشت صنعت استان به این مسیر و آن مسیر نرود.

مسئولان حقوق از دست رفته تولیدکنندگان را پس بگیرند

بار‌ها پیشنهاد معافیت مالیاتی ۲۰ ساله را برای رونق تولید در خراسان جنوبی داده ایم، اما تاکنون به جایی نرسیده است.

فلاحی مدیرعامل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد با بیان این دغدغه به سراغ مشوق‌های مالیاتی در سایر استان‌ها می‌رود و می‌گوید: چرا این مشوق‌ها در استان‌های برخوردار کشور عملیاتی می‌شود، اما در خراسان جنوبی، دست تولیدکنندگان را نمی‌گیرد؟

او تأکید کرد: در این اوضاع نابسامان تولید و ضعف پشتیبانی ها، سرمایه گذار وقتی می‌بیند نه صنعت و نه معدن در اولویت برنامه‌های مسئولان است، بارش را می‌بندد و به استان‌های پیشرفته صنعتی همچون تهران و مشهد می‌رود.


بیشتر بخوانید


فلاحی با بیان اینکه نه تحریم‌ها و کارشکنی‌های خارجی، بلکه سوء مدیریت‌ها بلای جان تولید شده است عنوان کرد: خراسان جنوبی همچنان از ضعف زیرساخت‌های جاده ای، هوایی، برق و آب رنج می‌برد و آمد و شد مدیران در سال‌های گذشته هم این استان را از محرومیت زیرساختی خارج نکرده است.

مدیرعامل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های بزرگ صنعتی، معدنی و کشاورزی، هنوز اسم کم برخوردار‌ترین استان‌های کشور را یدک می‌کشیم و از خطوط پروازی پایدار، جاده برون مرزی استاندارد، خط ریلی و گمرک اختصاصی صادرات محروم هستیم.

او در عین حال تأکید کرد: نمی‌گویم در این سال‌ها کار‌های بزرگی در حوزه تولید خراسان جنوبی انجام نشده، اما موانع اصلی همچنان پیش پای تولیدکننده است و صنعتگر به جای فکر کردن به رونق و جهش صادرات، باید دنبال تأمین زمین، آب، برق و گاز برود! زیرساخت‌هایی که تأمین آن‌ها وظیفه دولت است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ZAHRA
۱۰:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
واقعا حیف این همه ظرفیت تو استان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
در چهار سال گذشته 4 استاندار پا به استان خراسان جنوبی گذاشته اند، استاندارانی که تا با ظرفیتها آشنا می شوند و کارها روی ریل می افته به یکباره از استان می روند و باز روز از نو، روزی از نو!