خرید توافقی زعفران از هفته آینده

خرید زعفران به صورت توافقی در خراسان جنوبی از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به افت قیمت زعفران در بازار فعلی، گفت: خرید زعفران به صورت توافقی توسط یک عامل فروش در مرکز استان از هفته آ‌ینده آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه خرید در چهار درجه پوشال معمولی، پوشال مرغوب، شبه نگین و نگین انجام می‌شود افزود: قیمت خرید ۱۰ تا ۱۵ درصد بالای قیمت بازار خواهد بود.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه کشاورزان می‌توانند برای تحویل زعفران خود به تعاون روستایی استان مراجعه کنند، بیان کرد: پرداخت هزینه به کشاورزان هفت تا ده روز پس از قطعی شدن قرارداد پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر تعاون روستایی استان به خرید حمایتی زعفران از اواسط آبان تا اواخر آذر نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳ هزار ۹۳۸ کیلوگرم زعفران خریداری شده است.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد از مطالبات زعفران کاران پرداخت شده است عنوان کرد: باتوجه به اتمام زمان بازپس گیری ۳۵ میلیارد تومان به عنوان ۷۰ درصد باقی مانده طی امروز و فردا پرداخت می‌شود، اما با این حال ده روز دیگر هم مهلت برای بازپسگیری زعفران توسط کشاورزان تعیین شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه در سه سال گذشته تنها محصولی که قیمتش افزایش نداشته همین زعفرانه...خواهشا تعاونی های روستایی هوای ما کشاورزان رو داشته باشند...
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۲:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام وخدا قوت لطفا برای خرید زعفران دسته هم برنامه ریزی کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
با سلام ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
هر طرحی که برای حمایت از کشاورزان باشه، باید حمایت بشه