العبادی: بازی با کارت داعش به ضرر همه است

نخست‌وزیر اسبق عراق درباره بازی برخی کشور‌ها با کارت داعش برای اشغال و ایجاد درگیری مجدد در این کشور هشدار داد و اعلام کرد همه در این مسئله بازنده هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «حیدر العبادی» نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف النصر عراق، درباره بازی برخی کشور‌ها با کارت گروه تروریستی داعش برای تنش آفرینی مجدد هشدار داد.

او گفت: تروریسم سعی دارد عراق را مجددا به درگیری‌های داخلی بکاشند و برخی کشور‌ها به دنبال بازی با کارت داعش برای پیشبرد اهداف خود هستند که این مسئله همه را به کام خود خواهد کشاند و همه در این بازی بازنده هستند.

العبادی با تایید چرخش نیرو‌ها در دستگاه‌های امنیتی افزود: تغییرات امنیتی بررسی نشده به نتایج معکوس منجر خواهد شد.

رئیس ائتلاف النصر عراق هشدار داد که تضعیف حکومت و اختلاف‌های سیاسی به مثابه فرصتی برای تروریسم است. عراق بهای سنگینی برای حوادث پس از استعفای دولت و تاخیر در تشکیل دولت جدید پرداخت کرد.

از سوی دیگر، «حامد عباس» نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق، اعلام کرد که طرف آمریکایی در تلاش است تا جای پای برای حضور خود در داخل موسسات نظامی عراق ایجاد کند و از این طریق فرماندهان نظامی را تحت سلطه فرمان‌های واشنگتن قرار دهد.

او گفت: ساز و کار سیاسی و خارجی برای دور نگه داشتن شخصیت‌های ملی و امنیتی از مراکز مهم در کشور وجود دارد. طرف آمریکایی در برابر هر شخصی که وفادار به سفارت واشنگتن در بغداد نیست، ایستادگی می‌کند.

عباس افزود: آمریکا سعی می‌کند سیاست خود را به فرماندهان نظامی عراق تحمیل کند و همچنین سعی در ایجاد جای پایی برای حضور در داخل نهاد نظامی عراق دارد.

این نماینده عراقی با بیان اینکه سوال درباره مداخلات آمریکا در عرصه نظامی به نخست وزیر باز می‌گردد، گفت: بسیاری از افراد هستند که در داخل کشور در روند سیاسی خیانت کردند و مردم باید از طریق صندوق انتخابات پاسخ آنان را بدهند.

در همین راستا، «مظفر الحمیداوی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، تاکید کرد که اگر نیرو‌های بیگانه در کشور نباشند تروریست‌های حمایت مالی و نظامی دریافت نخواهند کرد. نیرو‌های بیگانه همانطور که در بیابان‌های الانبار شاهد آن بوده‌ایم هر آنچه تروریست‌ها نیاز داشتد را در نبود نیرو‌های امنیتی به آنان تحویل می‌دادند.

او هشدار داد که کمربند امنیتی عراق در شمال و غرب آن به ویژه در رضوانیه، یوسفیه، طارمیه و ابوغریب در معرض فعالیت‌های تروریستی است و نیرو‌های آمریکایی همچنان از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

این کارشناس خواستار افزایش مراکز رصد و حضور دستگاه‌های امنیتی میان ساکنان منطقه کمربندی بغداد برای تضمین امنیت پایتخت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار