درخواست‌های بین المللی برای نظارت بر انتخابات آتی عراق

تعدادی از کشور‌های جهان و سازمان‌های بین‌المللی خواستار مشارکت در نظارت بر روند انتخابات آتی عراق شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السیاسه نیوز، کمیساریای عالی انتخابات عراق از تمایل برخی کشور‌های برای نظارت بر انتخابات این کشور خبر داد.

کمیساریای انتخابات عراق اعلام کرد: برخی طرف‌های عربی و بین‌المللی به نظارت بر فرآیند انتخابات تمایل دارند.

این نهاد انتخاباتی در عراق توضیح داد: ۷۱ درخواست بین‌المللی برای مشارکت در نظارت بر فرآیند انتخابات دریافت کرده‌ایم.

براساس گزارش کمیساریای انتخابات عراق، این درخواست‌ها از سوی ۵۲ سفارت عربی و خارجی و ۱۹ سازمان بین‌المللی بوده است.

روز گذشته «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی، کمیسیون ویژه برگزاری انتخابات پارلمانی آتی در عراق و ساز‎وکار مشارکت سازمان ملل و شورای امنیت در این انتخابات را بیان کرد.

او با بیان تمایل بسیاری از عراقی‌ها برای شرکت در روند انتخابات گفت: دولت عراق درخواستی را برای محافظت از سلامت انتخابات به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است، اما شورای امنیت هیچ تصمیمی درباره مشارکت خود در انتخابات عراق اتخاذ نکرده است، بنابراین ما منتظر تصمیم شورای امنیت هستیم.

پلاسخارت افزود: حفاظت از سلامت انتخابات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و سازمان ملل در این راستا بر انتخابات آتی نظارت و رصد خواهد داشت، زیرا نظارت سنگ بنای حضور جامعه جهانی در انتخابات است.

نماینده سازمان ملل در عراق اعلام کرد که نظارت بر روند انتخابات در بسیاری از کشور‌ها در حال انجام است و هدف آن محافظت از سلامت انتخابات و دور کردن نقش سلاح و پول است.

او تأکید کرد: روند انتخابات به دست عراق هدایت می‌شود و سازمان ملل نمی‌تواند نقش کمیساریا را بازی کند. جامعه جهانی هیچ دخل و تصرفی در این انتخابات ندارد. نقش سازمان ملل تا بدین لحظه ارائه کمک‌های فنی به کمیسیون انتخابات است و این کمیسیون با وجود چالش‌های بسیار در حال تلاش و فعالیت است و ما از آن تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
نظارت خارجی در انتخابات عراق معادل ضعف این کشور در اداره امور است و بیگانگان برای تفرقه افکنی نهایت استفاده را خواهند برد و تله بسیار بدی برای عراق است که خودش بهانه را بدست بیگانگان می دهد
آخرین اخبار