از سال ۹۲ تا کنون؛

۲۹۲ جراحی کاشت حلزون در همدان انجام شده است

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور از کاشت ۲۹۲ حلزون شنوایی در استان همدان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر فرهاد فراهانی,رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور افزود این  مرکز کاشت حلزون استان همدان از سال ۹۲ به عنوان مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

او با بیان اینکه کم شنوایی از معلولیت‌های شناخته شده‌ای است که بازتوانی آن از ۳۰ یا ۳۵ سال پیش به صورت علمی آغاز شده است، گفت: تاکنون ۶۵۵ پرونده برای بیماران مراجعه کننده به مرکز کاشت حلزون استان همدان تشکیل و ۳۱ کمیسیون پزشکی نیز در این خصوص برگزار شده است.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور  در ادامه گفت: هم اینک ۵۱ نفر در فهرست انتظار دریافت دستگاه و ۴۰ نفر نیز در فهرست زمان انتظار برگزاری کمیسیون پزشکی برای دریافت دستگاه کاشت حلزون هستند.

او برگزاری سمینار علمی، معرفی کاشت حلزون شنوایی غرب کشور، برگزاری دومین همایش مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با موضوع دستاورد‌های ۲ ساله مرکز، تهیه و توزیع کتابچه معرفی مرکز کاشت حلزون شنوایی و توزیع آن در سطح استان‌های غربی، ثبت سمن مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور در استانداری همدان را از جمله اقدام‌های مهم این مرکز تخصصی و درمانی برای آشنایی مردم و پزشکان بیان کرد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور ادامه داد: هماهنگی با موسسه بیماران خاص قائم استان همدان برای اقامت خانواده بیماران شهرستانی مراجعه کننده به این مرکز و همچنین انعقاد قرارداد با موسسه خیریه شنوایی «بخشش» به منظور پرداخت کمک هزینه مالی به مدد جویان نیازمند را از دیگر اقدامات این مرکز تخصصی درمانی اعلام کرد.

فرهادی اظهار داشت: مرکز کاشت حلزون شنوایی همدان واقع در بیمارستان بعثت، تاکنون در چند مرحله میزبان کارشناسان خارجی شرکت‌های تامین کننده پروتز نیز بوده است. فراهانی افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور در حال حاضر روزانه و مستمر، همکاری خوبی با استان‌های همجوار برای خدمت رسانی به افراد داشته و دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.