مذاکرات پسابرگزیت همچنان در پیچ‌وخم اختلاف نظرهای لندن و بروکسل؛

وزیر کابینه انگلیس: اتحادیه اروپا باید تکانی به خود بدهد

مایکل گوو در خصوص پیشرفت مذاکرات پسابرگزیت ابراز امیدواری کرد که از جانب اتحادیه اروپا حرکتی را که لندن به آن نیاز دارد مشاهده کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایکل گوو» وزیر کابینه انگلیس که اخیرا شانس دستیابی به توافق پسابرگزیت را ۶۶ درصد اعلام کرده بود گفت در آستانه پایان دوره انتقالی که خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا را به دنبال دارد هیچ ارزیابی از اوضاع ندارد.

مایکل گوو در گفتگو با رادیو تایمز گفت من امیدوارم از جانب اتحادیه اروپا حرکتی را که به آن نیاز داریم به دست آوریم. بدون این حرکت از سوی اتحادیه اروپا اوضاع بسیار سخت خواهد بود. اتحادیه اروپا باید تکان بخورد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا قرار است امروز در بروکسل دیدار و برای پایان دادن به بن بست مذاکرات در مورد توافق تجاری پسا برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا تلاش کنند.

در حالی که حدود سه هفته به زمان خروج قطعی انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است دو طرف در مورد ماهیگیری، قوانین رقابت منصفانه و ساز و کار حل اختلافات با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار