انگلیس از توافق پسابرگزیتی با اتحادیه اروپا خبر داد

نماینده بوریس جانسون در مذاکرات پسابرگزیتی با اتحادیه اروپا از توافق با این اتحادیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میشل گوو» نماینده بوریس جانسون در مذاکرات پسابرگزیتی با اتحادیه اروپا، از توافق با این اتحادیه خبر داد.

این مقام انگلیسی در بیانیه‌ای اعلام کرد با اتحادیه اروپا بر سر تمام موارد و به طور خاص بر سر مسائل ایرلند و ایرلند شمالی به توافق رسیده‌اند.

به گفته او پس از مذاکرات با اتحادیه اروپا اکنون «توافقی اصولی» بر سرمسائل مختلف و به طور خاص ایرلند حاصل شده است.

معاون کمیسیون اروپا نیز این خبر را تائید کرده و گفت: «توافق حاصل شده و به طور خاص دستورالعمل ایرلند شمالی، از اول ماه ژانویه (۱۲ دی) اجرایی خواهد شد.»

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی انگلیس موارد توافق شده از این قرار است: «پست‌های کنترل مرزی به ویژه برای وارد کردن محصولات حیوانی و گیاهی، اظهارنامه‌های صادراتی، داروها، محصولات گوشت سرد و دیگر موارد مربوط به سوپرمارکت‌ها.»

همچنین اعلام شد دو طرف بر سر حضور اتحادیه اروپا در ایرلند شمالی تحت کنترل انگلیس نیز مذاکره داشتند و بر سر مسائلی مانند « بررسی و کنترل کیفیت کالاها، معافیت مالیات کالاهای کشاورزی و ماهیگیری» توافق کردند.

آن‌ها تصمیم به تعیین گروهی برای حل اختلاف احتمالی میانشان در آینده نیز گرفتند و اعلام کردند این هیئت از سال آینده میلادی (۲۰۲۱) شروع به کار خواهد کرد.

این در حالیست که به تازگی «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، اعلام کرد این اتحادیه آینده خود را قربانی معامله پسابرگزیت نخواهد کرد.

انگلیس که به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از بلوک اروپا خارج شد، در آخرین تلاش برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق، پیشنهادی را برای بررسی توافق اصلی خروج از جمله سهمیه ماهیگیری در پنج یا ۱۰ سال ارائه کرده است.

پیش از این اعلام شده بود اگر هیچ توافق تجاری صورت نگیرد، روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و انگلیس تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، این توافق شامل تعرفه‌های گمرکی مرسوم و چک‌های مرزی کامل برای کالا‌هایی است که از طریق کانال مانش وارد می‌شوند.

روز گذشته نیز «پنی موردانت» مسئول هزینه‌های عمومی در دولت بوریس جانسون اعلام کرد انگلیس آماده ترک اتحادیه اروپا بدون توافق تجاری یا انجام مذاکرات در لحظه حساس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار