احیای ۵۰۰ هکتار از عرصه های مرتعی در پاسارگاد

عملیات بذرکاری و احیای ۵۰۰ هکتار از مراتع چاه سید احمدی و دشت چاه گو شهرستان پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به آغاز عملیات اصلاحی و احیایی در عرصه‌های مرتعی سراسر فارس، گفت: برای اجرای طرح احیای مراتع چاه سید احمدی و دشت چاه گو شهرستان پاسارگاد مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

او، با اشاره به احیای عرصه‌های مرتعی منطقه حوزه آبخیز سرپنیران در بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد، بیان کرد: عملیات بذرکاری و احیای این عرصه‌ها با کاشت گونه‌های بومی گیاهان دارویی و علوفه‌ای شامل آنغوزه، باریچه، کُما، موسیر و سکاله در حال انجام است که با توجه به پیش بینی‌ها عملیات اجرایی این پروژه تا دو هفته آینده به پایان می رسد.

صمدنژاد با تاکید بر اهمیت عرصه‌های مرتعی به عنوان خاستگاه مهم گیاهان دارویی و علوفه‌ای، ادامه داد: احیای مراتع ارزشمند موجب ارتقای معیشت بهره برداران و مردم بومی و  حفاظت بهتر از این عرصه‌ها می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، بر اهمیت تقویت و بهره‌برداری اصولی از مراتع، برنقش و مشارکت مردم در حفظ و توسعه بیش از بیش پوشش گیاهی تاکید کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار