احیای ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی جهرم

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم از احیای ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی این شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طاهری قیری گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی در منطقه گلدامچه شهرستان جهرم که در زمستان گذشته با نظارت کارشناسان بذرپاشی و ‌بذرکاری شده بود به گل نشسته و در مرحله بذر دهی است و امیدواریم با بارندگی‌های خوب اخیر وپیش رو شاهد بذر دهی حداکثری آنها باشیم.

او افزود: یکی از بهترین راههای احیاء و توسعه مراتع بذرکاری و بذرپاشی است و زمانی که گیاهان مراحل رشد را کامل کرده و وارد فاز بذردهی شوند، نتیجه مطلوب از عملیات احیاء مراتع حاصل شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم اعتبار مورد نیاز برای انجام این پروژه را یک ۴۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین و هزینه شده است.

طاهری، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش نفوذپذیری آب، افزایش پوشش گیاهی و در نهایت افزایش تولید علوفه و کمک به اشتغالزایی دانست.

او اظهارکرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته بتوان در راستای احیا مراتع با مشارکت مردم قدم‌های موثری برداشته و سطح بیشتری از مراتع آسیب دیده را به کشت بذور مرتعی اختصاص داد.

طاهری عنوان کرد: مدیریت صحیح مراتع و نقش مردم در اجرای طرح‌های مرتعداری، آموزش بهره برداران، ارائه اطلاعات فنی و اگاه کردن آنها به حفظ این منابع کمک شایانی به دستیابی به اهداف این پروژه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار