ارومیه /

اجرای طرح‌ مرتع‌داری در بیش از 400 هزار هکتار عرصه مرتعی آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طرح‌های مرتع‌داری در بیش از 400 هزار هکتار عرصه مرتعی آذربایجان غربی اجرا شد.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: یکی از پایه‌ای‌ترین وظایف برای پویایی و حفاظت عرصه‌های مرتعی اجرای طرح‌های تعریف شده مرتع‌داری است که توسط کارشناسان این اداره کل سالانه برای نقاط مختلف استان تهیه و تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های مرتع‌داری برای اجرا، با مشارکت بهره‌برداران در سطح مراتع اجرایی می‌شود و به همین منظور تاکنون سطح مراتع تحت پوشش اجرا شده طرح‌های مرتع‌داری به 400 هزار هکتار رسیده که امید است برای باقیمانده آن نیز ساز و کارهای لازم پیش‌بینی و تعریف شود.

پیر مرادی اعلام کرد: مراتع استان آذربایجان غربی از لحاظ کیفیت به سه دسته اعم از مراتع خوب شامل 21 درصد، مراتع متوسط 41 درصد و مراتع فقیر و کم تراکم 38 درصد تقسیم شده‌اند، که مراتع استان آذربایجان غربی را شامل می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی به عمده سیاست‌های سازمان جنگل در زمینه مراتع اشاره کرد و عنوان داشت: عمده سیاست‌های سازمان جنگل مشارکت اهالی روستاها و مجریان بهره‌بردار در حفاظت از مراتع است.

پیرمرادی ابراز داشت: هدف از انجام تعلیمات مورد نظر این است که بر اساس ظرفیت‌های دامی از این مراتع حفاظت کرده و در زمان‌بندی مشخص از طریق طرح‌های مرتع‌داری در سطح مراتع اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در چایپاره بیش از 250 هکتار عرصه مرتعی به مجریان و بهره‌برداران واگذار شد که امید است مشارکت و حضور مرتع‌داران در حفاظت و احیای عرصه‌های مرتعی توسط طرح‌های مرتع‌داری اداره کل بیش از پیش توسعه یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.