فعالیت ۲۵ خانه محیط زیست در شهرستان‌های فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از فعالیت ۲۵ خانه محیط زیست در شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد.

عطا پورشیرزاد در مراسم افتتاح اولین خانه محیط زیست هیئت کوهنوردی در شهرستان کازرون ادامه داد: این کانون‌های مردم نهاد می‌تواند با ایجاد فضایی فرهنگی و پرنشاط، موجبات حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست را فراهم کند و به ایجاد بستر گفتگو، هم‌افزایی و مدیریت محلی در امر حفاظت و بهسازی محیطزیست کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: خانه محیط زیست به مثابه کانون ارائه رهنمون، بازوی مشورتی، فکری و ایده‌پردازی به منظور برون‌رفت از چالش‌های محیط زیستی مناطق مختلف عمل خواهد کرد. فعالیت خانه‌های محیط زیست در نهایت به ارتقای شاخص‌های عملکردی محیط زیست منجر می‌شود.

او با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست به دنبال تحقق شعار متعالی «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورآنه» است، یادآور شد: استان فارس تاکنون ۲۵ خانه محیط زیست در شهرستان‌های شیراز، خرامه، کازرون، مرودشت، ارسنجان، نیریز، لامرد، پاسارگاد، فیروزآباد، ارژن، بختگان، استهبان، مهر و داراب افتتاح کرده است.

پورشیرزاد ادامه داد: در این خانه‌ها در مناسبت‌های محیط زیستی دوره و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات اطفای حریق، مدیریت پسماند و بازیافت، بازی‌های آموزشی محیط زیستی، جشنواره، نمایشگاه، مسابقات مختلف نشست و هم‌اندیشی با مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی و ... برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه اولین خانه محیط زیست هیئت کوهنوردی در شهرستان کازرون افتتاح شده است، گفت: برگزاری جشنواره عکس در خانه محیط زیست دانشگاه هنر و کارگاه و بازدید میدانی آموزشی جهت مدیران اجرایی خانه‌های محیط زیست از جمله موضوعات و برنامه‌هایی است که به دنبال افتتاح خانه‌های محیط زیست دراین شهرستان دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار