ادعای هیئت علمای عربستان: اخوان المسلمین گروهی تروریستی است

هیئت علمای عربستان در بیانیه‌ای مدعی شد اخوان المسلمین گروهی تروریستی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، هیئت علمای عربستان در بیانیه‌ای مدعی شد گروه اخوان المسلمین یک گروه تروریستی منحرف بوده که نماینده راه و روش دین اسلام نیست و هدفش رسیدن به قدرت است.

در بیانیه هیئت علمای کبار عربستان آمده است: گروه اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که نماینده راه روشن دین اسلام نیست؛ بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می‌کند که با هدایت‌های دین حنیف ما مغایرت دارد. این گروه تظاهر به دین کرده و تفرقه، فتنه انگیزی، خشونت و تروریسم را که با دین در تضاد است، دنبال می‌کند.

هیئت علمای عربستان در ادامه تصریح کرد: این گروه از زمان تأسیس هیچ گونه توجهی به عقیده اسلامی و قرآن و سنت نداشته بلکه هدف نهایی‌اش رسیدن به قدرت بوده است.

هیئت علمای ارشد عربستان روز سه شنبه مدعی شد: اخوان المسلمین در رأس گروه‌هایی است که ما نسبت به آن‌ها هشدار می‌دهیم، اخوان المسلمین یک گروه منحرف است که بر پایه منازعه با متولیان امر و مخالفت با حاکمان، فتنه انگیزی در کشورها، تضعیف همزیستی در یک میهن، توصیف کردن جوامع اسلامی به جاهلیت بنا شده است.

در این بیانیه ذکر شده است: هر آنچه بر وحدت در مقابل والیان امور مسلمانان تاثیر بگذارد، همچون اشاعه برخی شبهه‌ها و افکار یا تاسیس گروه‌های دارای بیعت و سازماندهی، یا دیگر اقدامات بر اساس قرآن و سنت حرام است.

در مقابل، گروه اخوان المسلمین به بیانیه هیئت علمای سعودی واکنش نشان داد و تاکید کرد که خوان المسلمین قطعا یک گروه دعوت کننده به اصلاح است و یک گروه تروریستی نیست.

طلعت فهمی، سخنگوی اخوان المسلمین تصریح کرد که این گروه که سال ۱۹۲۸ در مصر تاسیس شد، کاملاً از خشونت، تررویسم و تفرقه افکنی در امت به دور است و از زمان تاسیسش، گروهی دعوت کننده به اصلاح بوده که همواره با حکمت وموعظه حسنه و به دور از افراط یا تفریط، به سمت خداوند دعوت کرده است.

فهمی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه اخوان المسلمین همه اتهاماتی را که هیئت علمای سعودی علیه آن مطرح کرده، رد می‌کند، تاکید کرد: روش و منش این گروه براساس کتاب خداوند و راه صحیح سنت و به دور از هرگونه تحریف و یا رادیکالیسم بوده و تاریخش و سابقه گروه گواه این موضوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
فقط همين مونده بود كه شماها تروريستا رو تشخيص بدين
آخرین اخبار