نگاه دولت در مجلس دهم به شرق کشور تغییر کرد

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در بیان عملکرد ۴ ساله اش گفت : در مجلس دهم تلاش کردیم نگاه دولت به شرق کشور به خصوص خراسان جنوبی تغییر کند و محرومیت در این مناطق کاهش یابد.

افضلی نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: تغییر نگاه دولت به شرق کشور باعث ایجاد نواحی صنعتی و نگاه سرمایه گذار به این مناطق شد و شرکت‌هایی از جمله ایمیدرو، شستا، منیزیم و ... با کمک استاندار برای سرمایه گذاری به استان راه پیدا کردند.

او افزود : بزرگترین مشکلی که داشتیم عقب ماندگی منطقه نهبندان و سربیشه بود ، که تمام تلاشمان بر این بود تا توجه دولت و مسئولین را به شرق کشور جلب کنیم.

افضلی با بیان اینکه در اوایل دوره نمایندگی ام، در این حوزه انتخابیه فقط شهر سربیشه گازرسانی شده بود گفت : علاوه بر کمرنگ بودن گازرسانی و آبرسانی در این مناطق نه مسیر راه آهنی و نه مسیر دوبانده‌ای وجود داشت و با حرکت‌های زیربنایی که انجام شد مورد توجه قرار گرفت.

افضلی همچنین بیان کرد : تغییر نگرش وزارت صنایع و معدن از معادن بزرگ مقیاس به کوچک مقیاس، برای استان ما خیلی تاثیرگذار بود و باعث پایلوت شدن خراسان جنوبی در طرح‌های مختلف شد.

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان‌های سربیشه و نهبندان و منطقه‌ای آزاد برای کل استان لازم است که با پیگیری‌های متعدد بازهم به نتیجه نرسید.


بیشتر بخوانید


افضلی ادامه داد: در نظر داشتیم همانطور که برای آبخیزداری و آبخوان داری بودجه‌ای قرار داده می‌شود، برای احیای قنوات نیز بودجه ا ی اختصاص یابد که به دلیل اوضاع نابسامان دلار این طرح به نتیجه نرسید.

محصولات تراریخته باید برچسب گذاری شوند

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای حفظ سلامت مردم سازمان ها را موظف کردیم تا تمام محصولات تراریخته‌ای که به مردم عرضه می‌شود برچسب داشته باشد و مصرف کننده بداند چه موادی را مصرف می‌کند.

او با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی فعالیت داشت، افزود: برای مطالعات و افزایش سد‌های خاکی، حوزه‌های آبگیر، انتقال آب از دریای عمان برای استان‌های شرق کشور و لایحه حفاطت خاک قوانینی را تصویب کردیم.

افضلی ادامه داد : آبخیزداری، تغییر الگوی کشت و لزوم آبیاری نوین، احیای قنوات، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، بهبود راه‌های استان، گازرسانی در سطح روستا‌های استان، پوشش دیجیتال در سطح استان، انتقال آب از دریای عمان از مهمترین اقدامات در دوره ۴ ساله نمایندگی ام بود.

او از نماینده کنونی خواست حال که ریل گذاری برای استان شروع شده ، پیگیر کار‌های انجام شده در دوره قبل هم باشد.

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : به عملکردم در مجلس نمره خوبی میدهم، زیرا هرچه می‌توانستم کار کردم و کوتاهی نکردم.

افضلی در پایان گفت : فعلا با حقوق ماهیانه ۱۸ میلیون تومان استاد دانشگاه بیرجند هستم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.