آنتونی بلینکن: امکان استفاده از «مکانیسم ماشه» برای دولت ترامپ وجود ندارد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما معتقد است کاخ سفید با خروج از توافق هسته‌ای ایران به مشارکت واشنگتن در برجام پایان داد و دیگر حقی ندارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما با اشاره به خروج دو سال پیش واشنگتن از برجام و عدم امکان استفاده از «مکانیسم ماشه» نوشت که دولت ترامپ باید به توافق هسته‌ای ایران پایبند باشد.

بلینکن در پیامی توئیتری نوشت: «راه حل‌های موجود در این قطعنامه در اختیار کشور‌های «شرکت کننده» (اعضای برجام) است. کاخ سفید با خروج از توافق نامه به معنای واقعی کلمه به مشارکت آمریکا در برجام پایان داد. این عاقلانه خواهد بود که به توافقی که فعال و قدرتمند است، پایبند باشیم».

این مقام آمریکایی پیشتر مدعی شده بود آمریکا در صورتی که از برجام خارج نمی‌شد می‌توانست با استفاده از مفاد برجام تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

وی در سخنان خود استدلال دولت ترامپ مبنی بر بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران با استفاده از برجام را رد کرد.

در پی شکست قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در تلاشند، علی‌رغم آنکه دیگر عضو برجام نیستند، مکانیسم ماشه را برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران فعال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار