تولید ۱۵۰ هزار اصله نهال جنگلی در کهنوج

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:۱۵۰ هزار اصله نهال جنگلی در نهالستان‌های شهرستان کهنوج تولید شد.

ایرج امیری ،رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه ۱۵۰ هزاراصله نهال جنگلی سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه در نهالستان‌های بخش دولتی وخصوصی اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کهنوج تولید شد گفت:این شهرستان دارای دو نهالستان است که نهالستان بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در منطقه رضا آباد قرار دارد.

او افزود: نهالستان دوم با همکاری و مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و پیمانکار در قطعه زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در محدوده اداره منابع طبیعی شهرستان کهنوج احداث شده است.

امیری با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال گلدانی در این دو نهالستان است بیان کرد:پیش بینی می‌شود با تامین اعتبارات تا پایان سال جاری بیش از ۴۰۰ صد هزار اصله نهال تولید و در سطح عرصه‌های منابع طبیعی کاشته شود.

او اظهار کرد: این پروژه‌ها گام مهمی در راستای تولید نهال، احیاء و توسعه جنگل‌های شهرستان کهنوج و نقش بسزایی در تأمین نهال توسط مردم طبیعت دوست، دهیاری‌ها و شورا‌های روستا‌های تابعه است.

امیری گفت: در این نهالستان‌ها نهال‌های بومی و سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه مانند گونه‌های جنگلی کنار، کهور و اکالیپتوس تولید و پرورش می‌یابد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اعلام اینکه تولید نهال و اجرای پروژه‌های جنگلکاری اقدامی موثر در راستای کنترل ریزگرد‌ها است افزود: هدف از تولید نهال در این نهالستان ها، توسعه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز، تلطیف آب و هوا، مقابله با ریزگرد‌ها و افزایش پوشش گیاهی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار