کاشت ۴۵۰۰ درخت و درختچه در شهربابک

شهردار شهربابک گفت: ۴۵۰۰ درخت و درختچه در شهربابک کاشت می‌شود.

کاشت ۴۵۰۰ درخت و درختچه در شهربابکمحسن کرمی نیا شهردار شهربابک در حاشیه نهال کاری در تپه پیرجل شهربابک، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد فضا‌هایی که مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد را از رسالت‌های شهرداری خواند و گفت: توسعه زیباسازی، اصلاح مناظر شهری و استفاده بهینه و تقویت مکان‌هایی که در سطح شهر بلااستفاده هستند و باید تقویت شوند نیز از وظایف شهرداری است.

او بیان داشت: در بدو ورودم به شهربابک نقاطی که آمادگی تقویت شدن دارند را شناسایی کردم.

کرمی نیا به شرایط جغرافیایی و تفاوت پله‌ای تپه پیرجل شهربابک اشاره کرد و اظهار داشت: درختکاری در این مکان علاوه زیبایی فضا، کمتر شدن ریزگرد‌ها را در پی دارد.

شهردار شهربابک از ساخت ۳۰۰ اصله نهال در تپه پیرجل همزمان با هفته درختکاری و کار ۶۰ نیرو برای آماده سازی آن یاد کرد و بیان داشت: تا سال آینده فضای زیبای این مکان را بهبود خواهیم کرد تا معبر و ایستگاهی برای شهروندان باشد.

او به درختکاری در بوستان پدر شهربابک به مناسبت روز ولادت امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: در مجموع دو هزار درخت، دو هزار و ۵۰۰ درختچه و ۲۰ هزار گل فصلی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای گل کاری و درختکاری در سطح شهر درنظر گرفته شده است.

کرمی نیا عنوان کرد: به مناسبت هفته درختکاری ۵۰۰ نهال بین شهروندان توزیع می‌شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن افراد در منزل نهال توسط نیرو‌های شهرداری به منازل ثبت نام کنندگان تحویل داده خواهد شد.
او اظهار داشت: مهیا شدن سه نقطه در حوزه فضای سبز در شهربابک، ۱۰ کیلومتر خط انتقال لوله جهت آبیاری قطره‌ای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محمد مومنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در ادامه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، افزود: از اواخر سال ۹۷ تا کنون قریب به ۴۰۰۰ هکتار عملیات مختلف نظیر جنگل کاری، تثبیت شن‌های روان، گیاهپزشکی و... در اراضی ملی در سطح شهرستان شهربابک انجام شده است.

او بیان داشت: این اقدامات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.

مومنی اظهار داشت: در حوزه آبخیزداری نیز اقداماتی برای مدیریت بحران و جلوگیری از سیلاب با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان انجام شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.