بهره برداری از ساختمان جدید شورای حل اختلاف رفسنجان

رییس دادگستری رفسنجان گفت: ساختمان جدید شورای حل اختلاف رفسنجان با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

حسین رمضانی زاده در همایش استانی صبر رضوی (صلح، بخشایش، رضایت) که با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور برگزار شد، ضمن بیان اینکه صلح و سازش، یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه به شمار می‌رود، گفت: باید کمک شود تا از تمام ظرفیت‌های موجود برای صلح و سازش استفاده شود.

وی از تلاش‌های مجموعه اعضای شورای حل اختلاف رفسنجان قدردانی کرد و افزود: شورا‌های حل اختلاف این شهرستان، بازوی توانمند دادگستری هستند و عملکرد خوبی در حوزه صلح و سازش برجای گذاشته اند.

رییس دادگستری رفسنجان با اشاره به این که یکی از پرتلاش‌ترین و موفق‌ترین مجموعه مصلحین و حکمین قرآنی را در شهرستان رفسنجان داریم، بیان داشت: مصلحین و حکمین قرآنی رفسنجان در کنار شورا‌های حل اختلاف، دادگستری و دادسرا حضور دارند و در اجرای برنامه‌های مشترک کمک می‌کنند.

رییس دادگستری رفسنجان ضمن تاکید بر این مطلب که طی روز جاری افتتاح رسمی ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان رفسنجان را خواهیم داشت، گفت: احداث این ساختمان کار بسیار خوب و موثری در این شهرستان بوده است که با پشتیبانی رئیس کل دادگستری استان در مدت زمان ۸ ماه و با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

در هر خانواده یک صلح یار را محقق می‌سازیم

حجت الاسلام  محمد امیر ابراهیمی نیز در این همایش گفت: در استان کرمان برآنیم که جامعه صلح یاران را به حدی برسانیم  که در هر خانواده، یک صلح یار فعالیت داشته باشد.

وی افزود: همه ما باید خود را برای مقدمه سازی ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم و در دعای سلامتی امام زمان (عج) تاکید شده که جامعه به جایگاهی برسد که آرامش و صلح در آن توامان باشد و رسیدن جامعه به این جایگاه، راهی جز این ندارد که در هر خانه یک مصلح و صلح یار وجود داشته باشد که خانواده و در نهایت جامعه را به سمت صلح و سازش سوق دهند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان تصریح کرد: جامعه‌ای که خشونت داشته باشد و افراد آن دلسوز یکدیگر نباشند، مورد پسند امام زمان (عج) نیست و جامعه مورد پسند امام زمان(عج)  فراهم نمی‌شود، جز اینکه هر یک از ما یک صلح یار باشیم و صلح یاری را توسعه داده و جامعه را به سمت و سوی آرامش سوق دهیم.

حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان نیز در این جلسه گفت: بیش از ۳۵ درصد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف رفسنجان به صلح و سازش ختم می‌شود که جای تشکر ویژه دارد.

وی افزود: تاسیس شورا‌های حل اختلاف به همت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، یکی از اقدامات بسیار خوب قوه قضاییه بود که موجب می‌شود، بسیاری از مسائل قبل از ورود به دادگاه و صدور حکم، با همت متنفذین و مصلحین به صلح و سازش ختم شود.

امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عسکری با اشاره به این مطلب که راجع به قضاوت و اجر قاضی آیات و روایات فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف با رفع اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین طرفین موجب می‌شوند که خصومت‌ها نیز به طور کامل از بین برود.

وی  تصریح کرد: در رسیدگی‌های قضایی، یک طرف پرونده حاکم و یک طرف نیز محکوم می‌شود و از این رو رفع خصومت به صورت کامل صورت نمی‌گیرد؛ اما در صلح و سازش، فصل خصومت به صورت کامل محقق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار