اختصاص اعتبار به طرح‌های آبخیزداری زرند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرندگفت:۵۲ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و اصلاح و احیا مراتع در شهرستان زرند هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند با اعلام اعتبار بخشی به طرح های آبخیزداری گفت: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری اختصاص یافته است.

او‌ گفت: این اعتبارات در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است

علی میرزایی افزود: اصلاح و احیا مراتع در قالب اجرای ۶۰ هزار هلال آبگیر در سطح ۵۰۰ هکتار در حوزه‌های چاهکین و سربنان با اعتبار ۵ میلبارد ۶۰۰ میلیون ریال و با هدف ذخیره نزولات و جلوگیری از تشکیل سیلاب، اصلاح و احیا مراتع تخریب یافته و افزایش گونه‌های خوش خوراک مرتعی و همچنین طرح نهال کاری در سطح ۳۰۰ هکتار و احداث کانال رسوبگیر به طول ۲۳ کیلومتر و کنترل هرز آب در سطح ۲ هزار کیلومتر با اعتبار ۳۳ میلبارد ریال با هدف حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از فرسایش مهار سیلاب و حفاظت از ۴ کیلومتر از خطرات آهن و جاده آسفالته در حوالی روستای سنگ و ۷ کیلومتر خط راه آهن در منطقه سیریز برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان اجرا شده است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان زرند گفت: از ۵۴۹ هکتار مساحت شهرستان زرند ۸۴ درصد آن عرصه‌های طبیعی را تشکیل می دهد؛ و ۳۵۵ هزار هکتار آن مرتع، ۳۹ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۷۲ هزار ۵۰۰ هکتار عرصه بیابان و کویری است.

او ورود شرکت فولاد زرند ایرانیان را به عنوان پیشگام در عرصه صنایع در احیا عرصه بیابانی این شهرستان دانست و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه فتح آباد و چاه غلامعلی با هزینه ۲۰ میلیارد ریال نهال کاری شده است و تا پایان فروردین ماه سال آینده هم نهال کاری در سطح ۴۰۰ هکتار اجرا میشود که این اقدام گام ارزشمندی در جبران خسارت به عرصه‌های طبیعی و احیا مناطق بیابانی و همچنین توسعه پایدار منابع طبیعی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند، اجرای طرح‌های بیابان زدایی را تنها با مشارکت مردم و بهره برداران اراضی ملی امکان پذیر دانست و افزود: توجه بیش از پیش دامداران به چرای اصولی در مراتع، و همچنین مراقبت مردم در آتش افروختن در طبیعت از مهمترین توصیه‌ها برای حفظ و احیاء پوشش گیاهی و جلوگیری از بیابان زایی دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار