کارشکنی آمریکا در مسیر تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای مقابله با کرونا

برخی دیپلمات‌های سازمان ملل از سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، آمریکا در مسیر تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای توقف اقدامات خصمانه با توجه به شیوع ویروس کرونا سنگ‌اندازی کرد.

گزارشگر این شبکه گزارش داد: آمریکا مثل همیشه با مخالفت با قوانین بین المللی، هر نوع تلاشی برای مقابله با ویروس کرونا را به شکست کشاند.

شماری از دیپلمات‌ها در سازمان ملل گفتند واشنگتن به دیگر اعضای شورای امنیت گفته از پیش‌نویس کنونی قطعنامه حمایت نمی‌کند. همین موضوع شگفتی دیگر اعضا را به دنبال داشت.

پیش‌نویس قطعنامه که به پیشنهاد تونس و فرانسه طراحی شده، خواستار تقویت هماهنگی بین اعضای سازمان ملل و لزوم اقدام فوری برای حمایت از همه کشور‌ها و گروه‌های مرتبط با سازمان ملل از جمله آژانس‌های بهداشتی تخصصی است.

به گفته برخی از دیپلمات ها، سنگ اندازی جدید آمریکا به سبب موضع گیری آمریکا در قبال سازمان جهانی بهداشت است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور آن‌ها را مطرح کرد.

این در حالی است که الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت قطع کمک‌ها از سازمان جهانی بهداشت که در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده است، نتایج معکوسی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار