سازمان جهانی بهداشت ادعای نشریه اشپیگل درباره پنهانکاری این نهاد را غیرواقعی دانست

سازمان جهانی بهداشت فشار چین بر این نهاد برای جلوگیری از انتشار اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا را بی‌پایه و اساس خواهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت به اتهام زنی یک رسانه آلمانی علیه این نهاد در خصوص شیوع ویروس کرونا پاسخ داد.

سازمان جهانی بهداشت انتشار گزارشی از سوی مجله اشپیگل آلمان مبنی بر اینکه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در اواخر ژانویه مدیر کل این نهاد را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا تحت فشار قرار داده، تکذیب کرد.

سازمان جهانی بهداشت گزارش این نشریه آلمانی را بی اساس و غیرواقعی خواند و تاکید کرد تدروس آدهانوم هرگز در آن دوره زمانی با رئیس جمهور چین به صورت تلفنی یا به طریق دیگری صحبت نکرده است.

 سازمان جهانی بهداشت در این بیانیه اعلام کرد چنین گزارش های نادرستی سبب انحراف تلاش های این سازمان و تلاش های بین المللی برای پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا می شود.

در بیانیه این نهاد بین المللی با اشاره به تناقض‌های مندرج در گزارش نشریه اشپیگل آمده است چین در ۲۰‌ ژانویه رسما قابلیت ویروس کرونا برای انتقال از انسان به انسان را مورد تائید قرار داد. این تاریخ یک روز پیش از مکالمه تلفنی ادعایی میان شی جین پینگ و آدهانوم است.

مقامات آمریکایی طی ماه‌های اخیر بارها ادعای خود مبنی بر مخفی‌کاری چین در رابطه با ماهیت ویروس کرونا و شیوع آن را تکرار کرده‌اند. دونالد ترامپ حتی طی توئیتی ویروس کرونا را ویروس ووهان خواند. در مقابل پکن ضمن رد تمام این ادعاها و در نقطه مقابل، آمریکا را مسئول به پاسخگویی در قبال برخی از ابهامات می‌داند.

سران امنیتی چین هفته گذشته طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند که احتمال تقابل و رویارویی آمریکا و چین در سایه درگیری‌های لفظی اخیر بسیار بالاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار