تصاویری زیبا و دیدنی از ابرماه صورتی در مناطق مختلف دنیا

در هفته‌ای که گذشت علاقه‌مندان به رویداد‌های نجومی شاهد پدیده زیبا و منحصربه فرد ابرماه بودند که عکاسان در کشور‌های مختلف تصاویری زیبا از آن به ثبت رسانده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،ابرماه فروردین ۹۹ در بیشتر کشور‌های جهان درحالی در آسمان شب نقش بست که به دلیل جلوگیری از سرایت ویروس مرگبار کرونا افراد درخانه‌ها به تماشای این رویداد منحصربه فرد پرداختند.


به گفته محققان ابرماه فروردین ۹۹ مصادف با آپریل ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین ابرماه سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است.


ابرماه زمانی روی می‌دهد که ماه در نزدیک‌ترین فاصله اش به سیاره زمین قرارداشته باشد که در اثر آن بزرگ‌تر و درخشان‌تر از مواقع عادی در آسمان شب مشاهده می‌شود.


این ابرماه به نام ماه صورتی نام گذاری شد که البته رنگ ماه در آن صورتی نخواهد شد، اما به دلیل وقوع اولین ابرماه در بهار نام خود را از نوعی گل وحشی در قاره آمریکای شمالی گرفته که اوایل بهار شکوفا می‌شده است.

سرخ پوستان اولیه قاره آمریکای شمالی روییدن این گل را آغاز فصل بهار و کشاورزی می‌دانستند.


به دلیل وجود ۱۲ ماه سال، در هر سال ۱۲ ماه کامل روی می‌دهد، اما ابرماه به حالتی گفته می‌شود که در حالت ماه کامل، قمر زمین در نزدیک‌ترین فاصله مدار خود به زمین قرار داشته باشد که در اثر آن اندکی بزرگ‌تر و درخشان‌تر از حالت عادی مشاهده می شود.


کارشناسان تخمین می‌زنند درسال ۲۰۲۰ حداکثر ۴ ابرماه روی خواهد داد که ابرماه آتی روز ۷ ماه می‌خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ماه صورتی را از دست ندهید


در زمان بروز پدیده ابرماه، ممکن است اقیانوس‌ها در کره زمین دچار دگرگونی شوند، زیرا نیروی گرانش کره ماه بر زمین افزایش پیدا می‌کند که درنتیجه آن جزر و مد شدید روی می‌دهد که می‌تواند تا چند روز پس از وقوع ابرماه ادامه پیدا کند.


طغیان آب‌های ساحلی و بروز توفان در دریا هم از دیگر دگرگونی‌های آب و هوایی در اثر بروز پدیده ابرماه است.

منبع:CNN
انتهای پیام

برچسب ها: کره ماه ، منظومه شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
بنابر تجربه شخصی دقت داشته باشید که در فاصله چند روز قبل تا چند روز بعد از ابر ماه و مشابه آن(نزدیکترین ماه) قطعا زمین لرزه صورت خواهد گرفت
آخرین اخبار