رقیب اسپیس ایکس مغلوب کرونا شد

شرکت آمریکایی OneWeb به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنت ماهواره‌ای و بزرگترین رقیب اسپیس ایکس بر اثر ویروس کرونا به ورشکستگی رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  شرکت OneWeb به عنوان یکی از ابر شرکت‌های ارتباطات جهانی و اینترنت ماهواره‌ای توانسته است تاکنون ۷۴ ماهواره را به عنوان بخشی از صورت فلکی خود با موفقیت به فضا پرتاب کند. این شرکت در حال حاضر شروع به توسعه طیف وسیعی از ترمینال‌های کاربر برای انواع بازار‌ها کرده و کار نیمی از ۴۴ ایستگاه زمینی خود را به اتمام رسانده و در حال توسعه سیستم خود با سرعت پهنای باند بیش از ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه و تاخیر ۳۲ میلی ثانیه است؛ علاوه بر این، تیم تجاری OneWeb شاهد افزایش تقاضای جهانی قابل توجهی برای ارتباطات پرسرعت از سوی دولت‌ها و رهبران صنایع خودروسازی، دریانوردی، سازمانی و حمل و نقل هوایی بوده است.

این تقاضا برای اتصال از صور فلکی ماهواره‌ای در مدار پایین زمین است که نیاز شدید به اتصال با کیفیت بالا، به‌ویژه برای جوامع روستایی و تحت اتصال در سراسر جهان وجود دارد. اکوسیستم OneWeb صنعت ماهواره را با معرفی فناوری‌های نوین و پیشرفت‌های عملیاتی، متحول کرده است. این تحولات اساساً باعث تغییر در اقتصاد ارتباطات ماهواره‌ای شده و بازار‌های جدیدی را در این زمینه ایجاد کرده است.

از ابتدای سال، OneWeb مشغول مذاکره پیشرفته در رابطه با سرمایه گذاری بود که  استقرار و راه اندازی تجاری آن، این شرکت را به طور کامل تأمین می‌کرد اما پیدایش و گسترش ویروس کرونا و تاثیر مالی و آشفتگی بازار ناشی از آن، همه برنامه‌ها را به هم ریخته و این روند را به تعویق انداخت.


بیشتر بخوانید: کرونا پرتاب‌های آتی اسپیس ایکس را متوقف کرد


امروز این شرکت تعدادی از دادخواست‌های مرسوم را به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده ارسال کرده است و به دنبال مجوز برای پشتیبانی از عملیات جاری خود طی فرآیند فصل ۱۱ از جمله تصویب برای استفاده اجتماعی از وثیقه نقدی موجود خود برای تامین بودجه تجارت است. علاوه بر این OneWeb به طور جدی در حال مذاکره درمورد تأمین مالی برای تسوی بدهی خود است که در صورت کسب و تصویب دادگاه ورشکستگی، این اطمینان حاصل خواهد شد که OneWeb قادر به تأمین تعهدات مالی اضافی است، زیرا اجرای فرآیند فروش را تحت بخش ۳۶۳ قانون ورشکستگی ایالات متحده انجام می‌دهد. مجموع این اقدامات به OneWeb اجازه می‌دهد تا تعهدات پس از درخواست برای کارمندان باقیمانده خود و فروشندگان خاص را در یک دوره عادی انجام دهد.

به گفته مدیر ارشد اجرایی OneWeb این شرکت در حال ایجاد یک شبکه ارتباطی واقعاً جهانی است تا پهنای باند با سرعت بالا را در همه جا فراهم کند. امروز یک روز دشوار برای مسئولان OneWeb است.

چشم انداز OneWeb این است که دسترسی به اینترنت را برای همه در سراسر جهان فعال کند. این شرکت در حال اجرای صورت فلکی ماهواره‌های مدار پایین زمین با شبکه‌ای از ایستگاه‌های دروازه جهانی و طیف وسیعی از ترمینال‌های کاربر برای ارائه خدمات ارتباطی مقرون به صرفه، سریع با پهنای باند وسیع و کمترین تأخیر برای مشاغل و دولت‌های سراسر جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار