اروپایی‌ها خواستار توقف دسترسی انگلیس به بانک‌های اطلاعاتی اتحادیه اروپا هستند

برخی از کشور‌های اروپایی خواستار آن شدند که پس از اجرایی شدن برگزیت، دسترسی انگلیس به بانک‌های اطلاعاتی اتحادیه اروپا مسدود شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گفته می‌شود به دلیل نگرانی از سو‌ءاستفاده‌های احتمالی، انگلیس ممکن است دسترسی خود را به پایگاه‌های داده‌ای سراسری اتحادیه اروپا از دست بدهد.

روزنامه گاردین به نقل از نسخه‌ای از یک جلسه رسمی دفتر سوابق جنایی انگلیس که دیگر در دسترس عموم نیست این خبر را منتشر ساخت. بنا به نوشته گاردین چند کشور با استناد به حادثه قبلی که در این اواخر فاش شد نگران آن هستند که انگلیس از دسترسی خود به این بانک‌های اطلاعاتی سوءاستفاده کند.

گاردین با استناد به این نسخه نوشت: «فرانسه به دلایل سیاسی در این موضوع درگیر نیست و هلند نیز به دلیل نگرانی درباره وضع کیفیت اطلاعات انگلیس درگیر نمی‌شود.» در این نسخه آمده است وضع کیفیت اطلاعات انگلیس باید بعد از اجرای برگزیت در ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی از سوی کمیسیون اروپا تعیین شود. یعنی تصمیم نهایی را در این خصوص کمیسیون اروپا با استناد به اکثریت آرا اتخاذ خواهد کرد. اعضای اتحادیه حفاظت و مدیریت انگلیس از داده‌ها را بررسی خواهند کرد تا ببینند کیفیت لازم را دارد یا خیر و رای گیری برای مسدود ساختن دسترسی لندن به بانک‌های اطلاعاتی برگزار خواهد شد.

اگر نیمی از اعضای اتحادیه اروپا به آن رای دهند، انگلیس دسترسی خود را به پایگاه‌های داده‌ای پرسود از دست می‌دهد.

این گزارش در حالی است که شایعاتی مبنی بر اینکه اطلاعاتی به دست پارلمان اروپا رسیده که نشان می‌دهد انگلیس از دسترسی خود به بانک‌های اطلاعاتی اتحادیه اروپا سوءاستفاده کرده، منتشر شده است. بنا بر گزارش‌ها، لندن از این اطلاعات به طور کامل و یا جزئی کپی گرفته که این خطر جدی برای امنیت و یکپارچگی سیستم شینگن محسوب می‌شود.

انگلیس پس از حدود چهار سال کشمکش، قرار است روز جمعه ۳۱ ژانویه، رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار