انتصاب نخستین سفیر اتحادیه اروپا در انگلیس

پس از امضای توافق برگزیت از سوی نخست‌وزیر انگلیس و همچنین رئیس شورا و کمیسیون اروپا، نخستین سفیر اتحادیه اروپا در لندن منصوب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، پس از آنکه توافق برگزیت روز چهارشنبه در پارلمان انگلیس تایید نهایی شد بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور آن توافق را به امضا رساند. «چارلز میچل» رئیس شورای اروپا به همراه «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا، جمعه اعلام کردند توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضا کرده‌اند و «ژوائو ویل دا آلمیدا» دیپلمات پرتغالی، به سمت سفیر اتحادیه اروپا در انگلیس منصوب شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای رسمی گفت «آلمیدا نخستین هیئت دیپلماتیک اعزامی اتحادیه اروپا را به انگلیس از روز اول فوریه رهبری خواهد کرد.» در ادامه این بیانیه آمده است نماینده اتحادیه اروپا در لندن همچنین مسئولیت ایرلند شمالی را برعهده خواهد داشت.

آلمیدا، دیپلمات با سابقه اروپایی است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا بوده و پیش از انتصاب در سفارت لندن، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل بود.

پس از سه سال کشمکش بر سر برگزیت، سرانجام بوریس جانسون موفق شد توافق به دست آمده با اتحادیه اروپا را به تایید پارلمان انگلیس برساند و مراحل قانونی آن را طی کند و قرار است تا ۳۱ ژانویه برگزیت اجرایی و این کشور رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار