آغاز عملیات نظامی مشترک روسیه و ترکیه علیه گروه‌های تروریستی در سوریه

مقامات نظامی روسیه اعلام کردند عملیات مشترک نظامیان این کشور با نیرو‌های ترکیه برای پاکسازی عناصر تروریستی در سوریه آغاز شده است.

آغاز عملیات نظامی مشترک روسیه و ترکیه علیه گروه‌های تروریستی در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات روسی اعلام کردند نظامیان ترکیه و روسیه برای پاکسازی عناصر تروریستی در سوریه عملیات نظامی مشترکی را آغاز کردند.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» به نقل از «سرگئی رادسکی» سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: روسیه و ترکیه در حال انجام اقداماتی برای شناسایی تسلیحات، تجهیزات و انبار‌های مهمات گروه‌های تروریستی در سوریه هستند.

گرچه ترکیه از برخی گروه‌ها در استان ادلب سوریه حمایت می‌کند و روسیه نیز از حامیان اصلی دولت بشار اسد است، اما دو طرف شهریور پارسال در چارچوب توافقی موسوم به «توافق سوچی» بر ایجاد یک منطقه کاهش‌ تنش در استان ادلب، آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی در سوریه، تأکید کردند.

 توافق سوچی جهت ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب به وسعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مربع قرار بود تا روز ۲۳ مهر ماه پارسال کاملا اجرایی شود، اما عدم همراهی برخی گروهک‌های تروریستی حاضر در این استان موجب تعویق آن شد؛ مسئله‌ای که نقض توافق ادلب است.

بر اساس این توافق قرار بود یک منطقه حائل (محدوده غیرنظامی عاری از سلاح به عمق بیست کیلومتری) در امتداد خطوط حائل بین تروریست‌ها و ارتش سوریه در ریف‌های ادلب و استان‌های همجوار آن در حلب، حماه و لاذقیه ایجاد و این محدوده توسط واحد‌های گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل شود. در همین حال قرار بود مسیر بین المللی مواصلاتی حلب و مرز‌های ترکیه به دیگر استان‌های سوریه باز شود، اما مفاد این توافق اجرایی نشد. حتی بنابر اخبار موجود تروریست‌ها خود را نسبت به سال گذشته بیشتر تسلیح و تجهیز کردند.

این توافق تاکنون بار‌ها از سوی گروه‌های تروریستی به خصوص از سوی جبهه النصره که تحت اجبار ترکیه تن به آن داده بود، نقض شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا . امریکا . السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
جدیدا روس ها و ترک ها ناجی سوریه شدند خدا بخیر کنه
آخرین اخبار