اختصاص قبر رایگان به 4 گروه از شهروندان بیرجندی

4 گروه از متوفیان شهر بیرجند شامل اهداکنندگان عضو، والدین شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و متوفیان بلاصاحب مورد تأییدیه شهرداری، قبر رایگان اهدا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند محمدزاده رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری بیرجند گفت: 4 گروه از متوفیان شهر بیرجند شامل اهداکنندگان عضو، والدین شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و متوفیان بلاصاحب مورد تأییدیه شهرداری، قبر رایگان اهدا می شودکه مصوبه در شورای شهر تصویب شد.


وی افزود: علاوه بر این 4 گروه، متقاضیانی که زیرپوشش سازمان های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند نیز 50 درصد هزینه خدمات کفن و دفن و قبر را پرداخت می کنند.


محمدزاده گفت: در 6 ماه اول امسال تعداد 746 نفر در بیرجند فوت کردند که در مقایسه با 713 نفر متوفی مدت مشابه پارسال، 6/4 درصد افزایش داشته است.


رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری بیرجند کمترین میزان فوت شدگان را در گروه سنی زیر 20 سال عنوان کرد و گفت: بیشترین افراد فوت شده در بیرجند در این مدت نیز مربوط به گروه سنی بالای 50 سال بودند.


وی با اشاره به اینکه قبوری که توسط سازمان مدیریت آرامستان ها به شهروندان واگذار می شود دو طبقه است، افزود: در آرامستان قدیم و در میان قبوری که در اختیار شهروندان قرار دارد، قبرهای یک طبقه نیز وجود دارد.

آمار فوتی 6 ماه نخست امسال در بیرجند شامل 443 نفر مرد و 303 نفر زن است.

انتهای پیام/ک

فوت 746 نفر در بیرجند 

برچسب ها: شهرداری ، قبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.