نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بصیرت در دین مانع از خلاف و بی‌قانونی در جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کجا خلافی صورت می‌گیرد از بی دینی است،گفت:بصیرت در دین مانع از خلاف و بی‌قانونی در جامعه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند صبح امروز در نشست بصیرتی با فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی گفت:دین مسئله بسیار مهمی است چرا که دین نقشه کامل راه عبودیت،بندگی و کمال است.

وی با بیان اینکه تمام پیامبران بزرگ به دین توصیه فرمودند،افزود:با اسم دین خیلی کارها می‌توان کرد اما حقیقت دین چیز دیگری است.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه دین باید از ظواهر جدا باشد،گفت:هر امری که انجام می‌دهیم به نحوی به نوع عقیده، جهان‌شناسی و انسان‌شناسی ربط دارد.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مسئله دین‌شناسی از اهم مسائل است،تصریح کرد:در دین شناسی مسائل عقلی بسیاری وجود دارد و از نظر فنی نیز در دین‌شناسی اسناد و مدارک نقلی زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از دین‌شناسی به محتوای دین بر می‌گردد،افزود:این امر با اسم دین متفاوت است همچنین یکی از بخش‌های محتوای دین پیشوا و رهبری دین است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه قرآن کریم پیشوایان را به دو نوع تقسیم کرده است،یادآور شد:اول پیشوایانی که برابر خدا مؤمنان را هدایت کرده و دوم پیشوایانی چون فرعون که هر چه پشت سرشان است را وارد جهنم می‌کنند.

آیت الله سید علیرضا عبادی با تأکید بر ضرورت بصیرت در دین اظهار داشت:دین ناموس خدا است و رهبران آن پیامبران خدا هستند که انتخاب می‌شوند و پس از آنان افرادی انتخاب می‌شود که عقل و درایت داشته و فقیه باشند.

وی با بیان اینکه در غیر مذهب شیعه در سیستم عالمان دین مشکلی وجود دارد یعنی مسئولیت خود را از جامعه از دست فاسد می‌گیرند،افزود:آنان هر چه به اسم دین ارائه می‌دهند باید با سیاست آن مفسد یکی باشد و این امر در طول تاریخ بوده و الان نیز وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:تفاوت این است که در دین اسلام اگر اشکالی وجود داشته باشد به سیستم دین بر نمی‌گردد بلکه به خود ما و قانون شکنی ما بر می‌گردد.

آیت الله سید علیرضا عبادی بیان کرد:انقلاب اسلامی حرکت در راستای آرمان‌هایی است که چندین پیامبر ما را به آن دعوت کردند و انقلاب اسلامی یعنی آرمان‌های اسلامی بحقی در نظام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی نسخه بسیار خوب برای آدم شدن است،تصریح کرد:هر چه بر وفق این نسخه عمل شود قابل قبول است و در غیر این صورت قابل قبول نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه مفاسدی که در جامعه انجام می‌شود به شخص و اشخاص بر می‌گردد،افزود:برخلاف سایر دین‌ها که سیستم معیوب است در دین اسلام سیستم کامل است‌.

وی با بیان اینکه در هر عمل و اندیشه‌ای که بر خلاف موازین عقلی و دینی باشد خود ما مسئول هستیم،اظهار داشت:سیستم دینی ما سیستم مطهری است که آلودگی پذیر نیست چرا که خارج از رضای خدا قبول ندارد.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه هر کجا خلافی صورت می‌گیرد از بی‌دینی است،یادآور شد:دشمن در طراحی‌های خود می‌خواهد اسلام و نظام را بد جلوه دهد در این راستا ما باید هوشیار باشیم و در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/غ

هر کجا خلافی صورت می‌گیرد از بی دینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.